Reclamebureau Herc breidt zijn creatieve vloer uit met creatief directeur Stefan Wittemann (32) en junior creatief Elif Albayrak (25). Witteman werkte eerder bij het Duitse bureau Heimat waar hij onder meer werkte voor klanten als Hornbach. Daarnaast werkte hij ook voor Jung von Matt en Antoni. Volgens Emilio de Haan (ecd Herc) voegt Witteman een absurdere en humoristische kijk op reclame toe aan het bureau. Witteman benaderde Herc zelf naar aanleiding van het werk dat het bureau maakte voor Tony's Chocolonely. 'Ik werd omvergeblazen en vervolgens heb ik ze benaderd.'
Levensader
Elif Albayrak studeerde vorig jaar af aan de Willem de Kooning Academie en werkte bij XXS en Boomerang Agency. Volgens De Haan versterkt zij het bureau met kennis op het gebied van social advertising. 'Ze houdt er net als wij van om contrasten en culturen bij elkaar te brengen. En daar iets nieuws mee te creëren. Voor ons zijn jonge mensen de levensader van een bureau.'
Herc voegde zich begin 2021 bij de Ace Group en breidde sindsdien zijn personeelsbestand uit op alle disciplines. Het bureau won recent samen met Tony's Chocolonely de Grand Prix bij de Dutch Creativity Awards.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!