Dit zijn de beste brand activations van september

De maand waarin copycats worden afgetroefd, kinderen spelen met klassieke muziek en we geen genoeg krijgen van Sail Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. SCOOT INSPIRING SPIRIT

Iedere creatief heeft zich wel eens verbeten over het feit dat zijn/haar idee werd gerecycled door een andere opdrachtgever. Verder dan een beetje kinnesinne hierover gaat het meestal niet. Maar wat doe je als merk als een van je concurrenten jouw ideeën en zelfs visuele identiteit wel erg letterlijk ‘leent’? Negeren? Een batterij advocaten? Of kies je humor als wapen? Budget luchtvaartmaatschappij Scoot koos voor het laatste en nam op vrij geniale wijze de imiterende collega’s van Spirit op de hak. Een campagne op zich, die zorgde veel positieve publiciteit, zoals te zien is in de casevideo. Een overwinning voor creativiteit.

Bureau: Saatchi & Saatchi

;Inspiring Spirit&;

2. ING - SAIL AMSTERDAM

Als hoofdsponsor van Sail vindt ING het belangrijk dat iedereen kan genieten van ’s werelds grootste nautische evenement. Met dat in gedachten ontwikkelde BrandBase een geïntegreerde campagne met als thema ‘Zeehelden ontdekken de wereld’. In de aanloop naar het event liet een reizende billboardexpositie Nederlanders kennismaken met vergeten zeehelden. En tijdens Sail zelf was er het ING Zeeheldeneiland. Hier konden kinderen hun energie kwijt in activiteiten als zeilbootjes vouwen, knopenleggen en kompaslezen. In totaal bezochten 112.500 mensen het ING Zeeheldeneiland en kwamen honderdduizenden mensen in aanraking met het sponsorschap van ING.

Bureau: BrandBase

3. LEGO – INTERACTIVE MUSIC BOX

Hoe laat je kinderen kennismaken met klassieke muziek? Zeker als hun ouders er ook niet naar luisteren? Het antwoord is eigenlijk simpel: everbody loves Lego! Het Roemeense Enescu Festival en het Deense speelgoedmerk sloegen de handen ineen en ontwikkelden een interactieve muziekbox die klank voortbrengt door het plaatsen van Legostenen. Alle composities werden live gestreamd op de Facebook-pagina van het festival. Via mond-tot-mond-reclame en earned media verspreidde het idee zich. 

Bureau: FCB Boekarest

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het beste werk van 2015 gekozen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie