Adformatie kiest samen met een kundige en kritische vakjury de Future CMO of the Year. De jury is op zoek gegaan naar uitzonderlijk marketingtalent dat zich het afgelopen jaar aantoonbaar heeft onderscheiden. Er zijn veel goede marketeers in Nederland, maar het talent dat met deze award naar huis gaat, zet duidelijk een stap extra, en laat ook buiten de eigen rol zien het marketingvak echt te begrijpen en er iets aan toe te voegen.
De winnaar wordt bekendgemaakt op CMO Day op 11 mei in het Sparta Kasteel in Rotterdam. Hier wordt ook de CMO of the Year Award uitgereikt. De talenten die meedingen naar de titel zijn (in alfabetische volgorde):
- Milki Abadura
Organisatie: Dechase & Aiche
Leeftijd: 25
Functie: Founder & marketingmanager
Werkzaam in deze functie sinds: 2019
- Maarten van Anken
Organisatie: Heineken Nederland
Leeftijd: 28
Functie: Jr. Brand Manager Amstel
Werkzaam in deze functie sinds: Augustus
- Jordi Hillenga
Organisatie: Scapino Retail.
Leeftijd: 26
Functie: Marketing Manager
Werkzaam in deze functie sinds: Maart 2021
- Maud Olieslagers
Organisatie: STËLZ
Leeftijd: 27
Functie: Brand Manager
Werkzaam in deze functie sinds: augustus 2021
- Cato Sampers
Organisatie: Lidl Nederland
Leeftijd: 28 jaar
Functie: Team Lead Marketing Campaigns
Werkzaam in deze functie sinds: Augustus 2022
De criteria
- Vernieuwing: de marketeer heeft het afgelopen jaar het verschil weten te maken binnen de marketingorganisatie door dingen anders te doen
- Succes: de vernieuwing heeft een aantoonbare positieve impact gehad op een van de marketingdoelstellingen en dit kan worden onderbouwd.
- Visie: heeft een visie op de rol van marketing en de toekomst ervan en deelt deze met collega’s en/of vakgenoten. Hij/zij heeft een creatieve manier van presenteren.
De Adformatie Future CMO of the Year is niet ouder dan 28 jaar, maar weet desondanks indruk te maken in het marketingvak. Door een originele visie, een creatieve aanpak en/of door doorzettingsvermogen waardoor er aantoonbaar resultaat is gerealiseerd. Is er een nieuwe doelgroep aangeboord? Een nieuwe dienst bedacht? Een businesscase neergezet waardoor ze zelfs hogerop in de organisatie nieuwsgierig werden?
De jury
- Yvonne Nassar (hoofd marketing & communicatie Van Gogh Museum)
- Erik Hoogenhout (Director business development marketing & operations CMS)
- Leroy Niemel (mede-oprichter/managing director Amaru)
- Susanne van Nierop (hoofredacteur Adformatie)
CMO Day met als thema 'Straight forward' vindt dit jaar plaats op 11 mei in Rotterdam. CMO's en marketingdirecteuren kunnen zich aanmelden via Chiefmarketing.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!