Premium

Dit is de complete Top 100 Marketeers 2018

Wie bemachtigde dit jaar een plekje in de ranglijst van de 100 beste marketeers? Lees hier alle nieuwkomers, stijgers en dalers.

Donderdagavond werd de jaarlijkse Marketeer of the Year bekend gemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards, de jaarlijkse awardshow van Adformatie, Nima en Pim. Vincent van den Boogert werd uitgeroepen tot Marketeer of the year 2018. Hieronder staan de andere 99 marketeers op een rijtje.

1. Vincent van den Boogert (14)
CEO & CCO ING Nederland

‘Hij heeft een olifant laten dansen’, aldus een van de juryleden over Marketeer of the Year Vincent van den Boogert. Van den Boogert is de leider van de digitale transformatie bij ING. Hij verruilde in 2017 zijn functie van marketingdirecteur voor die van CEO van ING Nederland. Hij is verantwoordelijk voor het opheffen van de afdeling marketing binnen ING waardoor individuele marketeers hun expertise inbrengen in squads, chapters en tribes.

 

 

 

2. Niko Koffeman
Directeur marketing De Vegetarische Slager

2017 was een uitzonderlijk goed jaar voor De Vegetarische Slager die naar naar eigen zeggen geen geld uitgeeft aan marketing en reclame. Het uitgangspunt is beleefmarketing in plaats van beweermarketing. 2017 was het jaar dat de NWWA ‘de verwarrende naamgeving’ aan de kaak stelde, waarna massale steun voor de Vegetarische Slager volgde. Niet alleen moest NWWA excuses maken, #schnitzelgate leverde een additionele omzetgroei op van tenminste 25 procent in de maanden die volgden.

 

 


3. Anouk Beeren
Director e-commerce & marketing Bidfood

Achter de schermen is de afdeling van Anouk Beerens al enige tijd bezig met twee grote transformaties: die van inkoop- en logistiekgedreven bedrijf naar een klantgedreven organisatie waar digital en data leidend zijn, en die naar een open platform voor leveranciers in de vorm van een marktplaats en een mediaplatform. Beeren is de personificatie van de ‘marketeer nieuwe stijl'. 

 

 

 

4 (3)
Jeroen Hubert

Global Marketing Communications Manager Ikea
‘2017 was mooi en bijzonder. We hebben impactvolle executies ontwikkeld met talloze designers, onder wie Tom Dixon, Piet Hein Eek en Hay. Ook hadden we een gigantische festival tijdens de Salone del Mobile in Milaan, compleet met DJ’s, live 3D-printing, workshops, een Ikea Food-court en een groot dance event. Het leverde gigantisch veel publiciteit op.’

 

 


5 (13)
Saskia Egas Reparaz
Directeur Marketing, Format en Communicatie Albert Heijn

‘Echte verhalen, transparantie, vernieuwing. AH menselijker positioneren. Dat zijn de kernwoorden voor 2017. Dat begon al met de lancering van de eerste online tv-zender ter wereld, Appie Today. Maar ook meer reguliere acties werden in nieuw jasje gestoken, zoals een vernieuwende spaarcampagne met “Freek” in Virtual Reality. Tot slot won onze kerstcommercial de Gouden Loeki.’

 

 


6 (28)
Michiel Muller
Co-founder Picnic

‘Ondanks de sterke groei hebben we iedere klant de perfecte service kunnen leveren met een zeer hoge compleetheid van de orders en op de minuut precieze bezorging.’ Dit jaar rolt Picnic zijn diensten verder uit over Nederland, om te beginnen met Amsterdam.

 

 


7 (13)
Margaret Versteden
CMO Bol.com

‘We introduceerden diensten die het dagelijks leven van onze klanten makkelijker en leuker maken: Select Bezorgabonnement, Ebook-abonnement Kobo Plus en Bespaar Continu, een persoonlijke herhaalservice voor dagelijkse producten. Klanten reageerden enorm enthousiast. De nieuwe communicatiecampagne “Je kan het met bol.com” ging live. En ons bereik groeide verder de top vijf van Nederland in, dat ons nog aantrekkelijker maakt voor adverteerders.’

 

 

8 (-)
Frank Elion
CCO VGZ

‘2017 stond volledig in het teken van grootschalige en zeer snelle vernieuwingen in onze marketingorganisatie: een radicale transformatie van marketing en front-end IT naar een volledig doorgevoerde agile creatieorganisatie, ingericht op fases in de customer journey. Verder is een nieuwe klantcontactstrategie ontwikkeld gericht op het realiseren van superieure klantbeleving. Interne trots is er door de nieuwe positionering op Zinnige Zorg.’

 

 


9 (1)
Pieter Zwart
CEO Coolblue

Coolblue opende vorig jaar de eerste Coolblue-XXL Store in Amsterdam. Tijdens de ING Business Boost in Rotterdam noemde Zwart e-commerce ‘het domste businessmodel ter wereld’. ‘Wij zijn geen online retailer, we zijn een klantreisbureau.’ Bij Coolblue ligt de klanttevredenheid op 96 procent, met dank aan gratis bezorging, ook op zondag.

 

 


10 (-)
Micha Medendorp
CMO / Global Director Marketing Rituals

‘We hebben succesvolle campagnes uitgevoerd in meer dan 25 landen, met innovatieve elementen zoals een in-store VR experience met de Ritual of Hammam, samenwerking met street-artist MadC, en ‘balancing session’ events met influencers rondom de Ritual of Ayurveda; dit gecombineerd met mooie verhalen, tips, en Oosterse wijsheden om betekenisvolle rustmomentjes te creëren in de hectiek van alle dag.’

 

 


11 (35)
Erik-Jan Gelink
Commercieel Directeur Transavia

12 (21)
Bart Kuppens
Europa Dollar Shave Club

13 (-)
Pepijn Rijvers
CMO Booking.com

14 (71)
Arthur Simonetti
Marketingdirecteur DSM

15 (42)
Frank Houben
Director Brand & Marcom KLM Royal Dutch Airlines

16 (40)
Marieke van Balen
Commercial Director Nutrition Benelux Pepsico

17 (-)
Susan Houben
Marketing Directeur Vrumona – Heineken

18 (-)
Jorieke de Vries-Goosen
Sr. Manager Marketing - Lidl

19 (6)
Adriana Hoppenbrouwer
‎CMO/Director Customer & Digital Hema

20 (2)
Thecla Schaeffer
Chief Marketing Officer G-Star

21 (27)
Cilesta van Doorn
Managing Director Marketing, Brand&Communications Tele2

22 (8)
Alexandra Legro
Global Marketing & Communications Director en Boardmember Hunkemöller

23 (38)
Maartje Frederiks
Co-founder en CEO HelloFresh

24 (53)
Dorkas Koenen
CMO Rabobank

25 (7)
Nicole Freid
Directeur Marketing & Innovatie Hak

26 (18)
Atilay Uslu
Oprichter en bestuursvoorzitter Corendon

27 (65)
Yvette Belt-Beekman
Director Marketing & Communicatie KPN

28 (19)
Lieke Duijmelings
Oprichter Fresh Eyes Consultancy

29 (-)
Pieter Smeets
Hoofd Marketing en Online, ASN Bank

30 (-)
Rik ten Wolde
Marketingmanager Klanten AFAS Software

31 (41)
Heleen Herbert
Chief Commercial Officer Heijmans

32 (43)
Frits van Hout
CMO ASML

33 (94)
Patrick Hurenkamp
Oprichter Bloomon

34 (-)
Michel Schaeffer
CEO Fonq

35 (58)
Eric Leebeek
Commercieel directeur Plus Supermarkten

36 (9)
Caroline van Turennout
Manager Marketing & Communication Zeeman Europe

37 (67)
Jeroen Mustert
General Manager Wessanen

38 (24)
Noor Cloo
Commercieel directeur Eneco, Oxxio en Woonenergie

39 (70)
Ron Schneider
Hoofd Marketing & Sales NS

40 (25)
Frenkel Denie
Global Director Commercial Digital FrieslandCampina

41 (-)
Bas Bisschops
Directeur Marketing & Communicatie ABN Amro

42 (82)
Marjolijn Meynen
Directeur Marketing & Communicatie de Bijenkorf

43 (-)
Jeroen Lampe
Directeur Marketing Coca-Cola

44 (-)
Roy van Keulen
Directeur Marketing Jumbo

45 (-)
Joris Aperghis
CEO WE Fashion

46 (-)
David Verschoor
Directeur Marketing, Partnerships & Communicatie De Hartstichting

47 (-)
Lidia Lüttin
CMO Bynder

48 (52)
Patrick Kuijsters
Directeur Marketing SNS Marketing Management | de Volksbank

49 (-)
David Lette
Directeur Marketing Heineken

50 (-)
Erwin Dito
Director Marketing, Communications & Consumer Insight McDonald’s Nederland

51 (9)
René Repko
Marketingdirecteur Action

52 (-)
Vivian Butzelaar
Marketing Director Simpel

53 (37)
Pascal van Ham
Marketingmanager Tony’s Chocolonely

54 (15)
Jitse Groen
CEO Takeaway

55 (-)
Koen Sanders
Adjunct-directeur Marketing & Communicatie bij De Efteling

56 (-)
Marcel de Groot
Directeur Consumentenmarkt VodafoneZiggo

57 (30)
Martin Kersbergen
Chief Brand Officer DELA

58 (93)
Raymond Klompsma
CEO Srprs.me

59 (61)
Tisha van Lammeren
Directeur Consumer Marketing T-Mobile

60 (47)
Alfred Levi
SVP Global Marketing & Media Sales bij Ahold Delhaize

61 (-)
Joris Merks-Benjaminsen
Head of Digital Transformation Google

62 (56)
Geert Mol
Global Marketing Solutions & Client Partner Facebook

63 (-)
Jopie Geerts
Commercial Director Girav

64 (-)
Greo Belgers 
Director Marketing International Triodos Bank Group

65 (86)
Maarten Vernooij
Marketingdirecteur Philips Lighting Benelux

66 (57)
Martijn van der Zee
Digital Director Rituals Cosmetics

67 (-)
Ron Simpson
Founder The Avocado Show

68 (-)
Maarten Post
Marketingmanager Hornbach

69 (-)
Huib Kamps
Customer Value Manager Schüco International

70 (-)
Robbert de Vreede
Vice President Marketing Unilever Foods Benelux & Digital Transformation

71 (-)
Sandra Tappermann-Pieper
Chief Marketing Officer Global Marketing Team LeasePlan

72 (-)
Meike Beeren
Business Developer Marqt

73 (49)
Peter Zijlstra
Manager Marketing Communication Mercedes-Benz Cars

74 (63)
Merijn Everaarts
Founder & Owner Dopper

75 (74)
Hans Geels
Algemeen directeur Dille & Kamille

76 (36)
Jos van Haastrecht
Global Director Communications and External Affairs voor DSM

77 (-)
Geertje Hoek
Managing Director Talpa Content

78 (-)
Jens-Leendert Waaijers
Commercieel manager Retail Knab

79 (-)
Marieke van Heeswijk
Marketing Director Media markt

80 (-)
Marga de Jager
Directeur ANWB

81 (-)
René Groen
Algemeen Directeur Peijnenburg

82 (46)
Peter Kentie
Stadsmarketeer Eindhoven365

83 (-)
Mariette Leenhouts
Directeur Marketing & Communicatie Randstad

84 (68)
Mariken Kimmels
Marketingdirecteur Jacobs Douwe Egberts

85 (55)
Madeleen Klaasen
CMO Bugaboo

86 (-)
Eva de Vries
Central Marketing Operations Lead Microsoft

87 (-)
Alexander Klöpping
Co-founder Blendle

88 (84)
Yvonne Nassar
Head of Customer Strategy & Marketing RAI Amsterdam

89 (-)
Ard Bossema
Directeur Marketing & Strategie Grolsch

90 (89)
Marteyn Roose
Manager Marketing Centraal Beheer Achmea

91 (95)
Alexander van Slooten
Group Director E-Commerce CoolInvestments

92 (-)
Caroline Hoefsloot
Brand manager Pampers bij Procter & Gamble

93 (10)
Henk Jan Beltman
Chief Chocolate Officer Tony’s Chocolonely

94 (83)
Ronald Velten
Marketing & Communications Director, IBM Channels Europe

95 (50)
Roel Welsing
Algemeen Directeur Apenheul

96 (-)
Francine van Dierendonck
CEO Xenos

97 (-)
Richard Zijlma
Directeur Amsterdam Dance Event

98 (76)
Bart Jan Scholte
Brand & Innovation Director Fatboy the Original

99 (-)
Marloes Hoedeman
Oprichter Love Stories

100 (-)
Rob Peters
CEO Coram

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie