Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirk van den Bosch verlaat Publicis One

Cornelie Weller neemt, in nauwe samenwerking met Johan Parmentier de taken van Van den Bosch over.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Van den Bosch vertrekt per 1 december.

related partner content for mobile comes here

Hij was de afgelopen anderhalf jaar samen met Weller CEO van het nieuwe Publicis One in Nederland. Daarnaast was hij ook managing director van DigitasLBi. Tom Bals heeft per 1 oktober die functie overgenomen.

Weller gaat samen met CFO Astrid Furlan de volgende fase van Publicis One begeleiden. Daarboven blijft Johan Parmentier de CEO voor de Benelux. 

Fusies, naamswijzigingen en integratie


De beslissing om Publicis One te verlaten, is in de zomer ontstaan, zegt Van den Bosch. ‘De grootste reden is dat ik hier tien jaar zit en ook de ruimte heb gekregen om te kunnen doen wat ik wilde doen. Ik kom dan tot de slotsom dat ik daar verder niet zo veel meer aan kan toevoegen.’

De beslissing om Publicis One te verlaten, is in de zomer ontstaan, zegt Van den Bosch. ‘De grootste reden is dat ik hier tien jaar zit en ook de ruimte heb gekregen om te kunnen doen wat ik wilde doen. Ik kom dan tot de slotsom dat ik daar verder niet zo veel meer aan kan toevoegen.’

Hij somt op: ‘Ik was eerst CEO van Lost Boys en na twee fusies en drie naamwijzigingen uiteindelijk als CEO van DigitasLBi. Bijna twee jaar heb ik gewerkt aan het integreren van alle bureaus van de Publicis Groupe in Nederland in Publicis One. Toen dat was gebeurd, heb ik het Publicis One-concept samen met het team verder gebracht. Daarbij kwam ook het herbenoemen van de creatieve directies en de benoeming van alle managing directors op de verschillende labels. Dat is nu afgerond.

Van den Bosch zegt ‘super nieuwsgierig’ te zijn naar wat hij nog op andere plekken kan leren en toevoegen. ‘De markt is nog hard aan het veranderen. Daarnaast ben ik een ondernemer.’ De komende periode neemt hij rustig de tijd om zich te oriënteren.

Verhuizing


Parmentier zegt dat Van den Bosch in korte tijd veel heeft bereikt, samen met Weller en Furlan. ‘Publicis One telt in Nederland nu bijna 400 specialisten op alle mogelijke communicatie-expertises. Veel van onze opdrachtgevers maken al gebruik van de gecombineerde kracht van onze labels en ervaren in de praktijk dat we echt een connecting company zijn geworden.’

Parmentier zegt dat Van den Bosch in korte tijd veel heeft bereikt, samen met Weller en Furlan. ‘Publicis One telt in Nederland nu bijna 400 specialisten op alle mogelijke communicatie-expertises. Veel van onze opdrachtgevers maken al gebruik van de gecombineerde kracht van onze labels en ervaren in de praktijk dat we echt een connecting company zijn geworden.’

In het voorjaar verhuist Publicis One naar een gezamenlijk pand. De medialabels Starcom en Zenith zitten nu nog in Amstelveen.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in