Bartho Boer, de directeur Communicatie en Public Affairs van Nederlandse Spoorwegen, stapt over naar KPN. Op 1 mei start hij als Chief Corporate Communications & CSR bij het telecombedrijf.
Hij volgt Hans Koeleman op die deze positie de afgelopen 13 jaar bekleedde bij KPN. Koeleman kampt al enige tijd met problemen met zijn gezondheid.
'Jaar van de overstap'
Bartho Boer werkte ruim vijf jaar bij de spoorwegen. Hij noemt het een natuurlijk moment om te verkassen: ‘2020 was voor mij wel het jaar van de overstap. De nieuwe strategie ligt klaar, we hebben de midterm review gehaald en de termijn van Roger (van Boxtel, jm) loopt deze zomer af.’
De afgelopen jaren heeft de NS een enorme stap vooruit gezet, stelt de communicatiedirecteur. De klanttevredenheid, punctualiteit en reputatie zijn hoger dan ooit. ‘Met de afdeling Communicatie & Corporate Affairs hebben we daar een betekenisvolle bijdrage aan geleverd. De club doet er toe en staat als een huis.’
Commerciëlere omgeving
Bij KPN kiest Bartho Boer opnieuw voor een voormalig staatsbedrijf. Beide ondernemingen lijken veel op elkaar, maar zijn tegelijk totaal verschillend, zegt hij. KPN is een commerciëlere omgeving.
De overstap naar het telecombedrijf noemt hij een leerzame kans bij een aansprekend Nederlands merk. ‘Een bedrijf dat mensen verbindt, innoveert en zowel economisch als maatschappelijk van grote waarde is.’
Lees ook het dubbelinterview dat Bartho Boer samen met Roger van Boxtel gaf aan Adformatie vorig jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!