Na 3,5 jaar YIM bestuur is het klaar, over, uit en tijd voor jong bloed en nieuwe frisse blikken in de vorm van Rogier Kentie, Jantine Agterhuis, Floor Pijpers en Pauline Pluijgers.
Meteen het eerste contact met het nieuwe bestuur: willen jullie een blog schrijven over jullie tijd bij YIM? Uiteraard, maar wat vertel je dan over een intensieve, leuke, energieke en boeiende 3,5 jaar?
Een goed moment om samen terug te kijken op alles wat we hebben meegemaakt in deze turbulente jaren. Want wat hebben we een hoop geleerd en ook nog wat extra’s aan het YIM-menu kunnen toevoegen:
• 150 YIM - Weekend deelnemers
• 10 Tafel van 10's bij Caro Kookt
• 5 waanzinnige avonden YIM@night
• 3 werkgevers
• Ontelbare borrels
• 3 x YIM Cannes Lions competition
• 0 x in Cannes geweest
• 16 MWG meetings
• 16 YIM blogs op Adformatie.nl
• 4x een onvergetelijk pubquiz
• en nog zoveel meer...
We begonnen samen aan het avontuur nadat we koud terugkwamen van ons eigen YIM Weekend. We waren nog redelijk onbekend met deze netwerkwereld binnen de media. Gelukkig kwamen we terecht in een warm bad, met allemaal zeer betrokken bestuursleden. Na een jaar samen met hen gingen zij uit het bestuur en waren wij ineens de ‘oudgedienden’ en mochten we onze eigen stempel drukken.
Het grootste deel van het werk van het YIM bestuur is onzichtbaar en bestaat uit veel vergaderen en discussiëren over de komende YIM evenementen. De belangrijkste vragen die we onszelf telkens bleven stellen was wat we konden betekenen voor de YIMmers. Waar hadden ze behoefte aan en hoe konden we het voor een zo groot mogelijke groep relevant maken? Of het nu ging om de Tafel van 10, YIM@Night of een avondje bowlen. Wat zagen we in de markt gebeuren waar we iets mee moesten doen?
Ook tijdens onze periode heeft YIM grote stappen gezet, zo was Didi de eerste YIM-voorzitter vanuit een exploitant en is in deze periode besloten om YIM Talent ook open te stellen voor exploitanten en publishers in plaats van enkel mediabureaus. Een grote stap waar wat discussie aan vooraf is gegaan, maar gezien het veranderende medialandschap ook een noodzakelijke stap.
Specialisten
In de tijd dat wij in het YIM bestuur mochten deelnemen veranderde deze wonderlijke mediawereld in een rap tempo. Je kan niet alleen maar spreken van een mediaplanner en een publisher. We worden allemaal specialisten en onze taak is om deze zo goed mogelijk te blijven verbinden, het voor iedereen boeiend te houden en niet te denken vanuit enkel je eigen specialisme. Zo hebben we ook het eerste gezamenlijke evenement kunnen opzetten samen met de Jonge Honden.
Ook mocht Didi als YIM-voorzitter toetreden tot het MWG-bestuur, een nuttige samenwerking en ook mooi om deze doorgewinterde vakgenoten te koppelen aan onze YIMmers met bijvoorbeeld een Tafel van 10 sessie.
Niet alleen YIM, ook wijzelf, hebben grote stappen gezet. Het was een turbulente tijd waarin we onszelf enorm hebben ontwikkeld en bovenal hebben ontdekt waar we in onze eigen carrière heen wilden.
Met een netwerk als YIM leer je zoveel mensen, disciplines en mogelijkheden kennen, het aanbod wordt nog groter en de mogelijkheden reiken nog verder. En de keuze ? Die wordt nog moeilijker!
Gelukkig mochten wij nog bij de aftrap van het nieuwe YIM seizoen 2017/2018 zijn en weten we daardoor zeker dat Marlot, Penelope, Bob, Jantine, Floor, Pauline en Rogier er een nog groter succes van gaan maken!
Onze laatste tip? Mis niks van YIM en blijf ze volgen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!