Denise Willigers is per 1 september aangesteld als managing director bij ADCN, de Nederlandse club voor creativiteit in communicatie. Zij geeft leiding aan het ADCN-team en werkt samen met het bestuur, partners en commissies aan de ‘creative growth’ agenda. Dinesh Sonak, die sinds 2014 de rol van managing director vervulde, gaat verder als academy & partnerships director om strategische partnerships en educatieprogramma (waaronder PlusPlusOne) verder uit te bouwen. Operations director Soraya Odendaal is vertrokken bij ADCN.
Willigers komt van productiemaatschappij DPPLR waar ze de rol van head of creative development vervulde. Eerdere functies waren aan bureauzijde waar ze zowel productie- als account-ervaring heeft opgedaan. Ook was zij een van de initiatiefnemers en drijvende krachten achter AdNight.
Willigers over haar nieuwe rol: 'Door alle veranderingen van de afgelopen decennia heeft ADCN een andere rol binnen de creatieve industrie en draait het niet alleen maar om de awards. Maar ondanks dat het zich op zoveel nieuwe vlakken profileert, blijft het boven alles een vereniging. Daar wil ik me dan ook op toeleggen. Iedereen moet zich thuis voelen bij ADCN; van old school reclame creatief tot AI-driven animator.'
Co-voorzitter Jouke Vuurmans van de ADCN zegt over de directiewisseling: 'Ik denk dat ik namens alle betrokkenen bij ADCN spreek dat Dinesh een ongelooflijke kracht is die zich bijna tien jaar lang heeft ingezet om ADCN opnieuw vorm te geven en de club in de huidige wereld te brengen door conventies uit te dagen en vernieuwende programma’s te ontwikkelen. Denise is in mijn ogen een waardige opvolger die een nieuwe generatie leiders vertegenwoordigt. Bescheiden maar eerlijk, ruimdenkend maar eigenwijs, managen en maken.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!