De campagne 'From Virgin to Vintage' focust zich op de transformatie van de pure, onbewerkte spijkerbroek naar de getekende 'blue denim' met een eigen verhaal. Denham werkte voor de campagne samen met de Nederlandse fotograaf Marc Haers. Haers focust zich in de reeks op enkele symbolen die een bepaalde fase van de jeans verbeelden.
Blauwe handen
Zo verbeelden de blauwe handen de toewijding en passie van oprichter Jason Denham, die sinds de oprichting dicht bij het productieproces wilde blijven staan. De ladder staat tegelijk symbool voor de bescheiden aftakeling en groeiende symbolische waarde van de denim.
Andere elementen die een prominente rol hebben gekregen in de campagne zijn: the talisman (universeel symbool voor focus, toewijding en de connectie met iets buiten jezelf), stil water (symbolische bron van reflectie en gevierd vanwege de kalme en meditatieve kwaliteit) en regen (symboliseert verschoning, vernieuwing en wedergeboorte).
Eerder lanceerde het Nederlandse jeansmerk een vervolg op de merkfilm 'Denham Psycho', genaamd 'The Jeanmaker'.
Credits:
Fotografie: Marc Haers
Concept: Denham & Marc Haers
Styling: Jos van Heel