Voor de zomer kondigde De Persgroep al ‘een Quote voor mkb’ers' aan. Dat wordt ‘De Ondernemer’. Dit is een bestaand merk uit het portfolio van het onlangs overgenomen Wegener.
Het merk heeft de afgelopen maanden een volledige metamorfose ondergaan. ‘De Ondernemer’ is omgebouwd tot een crossmediaal platform dat ondernemers wil inspireren, relevante kennis beschikbaar moet maken en onderling contact en netwerkbijeenkomsten gaat faciliteren.
Vanaf 21 november verschijnt elke maand het magazine ‘De Ondernemer’ bij alle regionale titels van De Persgroep met een totale oplage van 1,3 miljoen. In het magazine vindt de lezer journalistieke verhalen over ondernemerschap, waarbij het regionale ondernemersklimaat een gezicht moet krijgen met 16 regionale edities. Daarnaast ontwikkelt de Persgroep samen met geselecteerde strategische partners de content.
Nadrukkelijk is gekozen voor het combineren van eigen content en (sponsored) content van de strategische partners om de relevantie voor de ondernemer te optimaliseren, zo meldt Christel van den Hazel, Directeur Advertising. Het moet een platform worden voor- en door ondernemers. De site deondernemer.nl gaat dagelijks actueel nieuws en service verzorgen en ontsluit de ondernemers-community online.
Van den Hazel: ‘In de huidige tijdsgeest wordt het belang van ondernemerschap, van mkb’er tot zzp’er, voor onze economie steeds groter. Dat verdient extra aandacht. Door onze diepgewortelde regionale verankering en warme banden met meer dan 50.000 adverterende ondernemers zijn wij in staat dit crossmediale concept te laden. Wij gaan ons consumentenbereik gericht ontsluiten en bieden tegelijktijdig onze corporate adverteerders de mogelijkheid om in een klap ruim 25 procent van ondernemend Nederland te bereiken.’
Campagne ‘Hart voor Uw Stad’
De Persgroep introduceert ook de campagne ‘Hart voor Uw Stad’. Daarin staat de lokale winkelier centraal, met redactionele verhalen over speciaalzaken, stadsplattegronden met winkelroutes en voordeelacties.
Met deze campagne wil De Persgroep de deelnemende ondernemers helpen meer verkoop te realiseren in de komende feestmaanden. Alle edities van AD, de Stentor, Tubantia, De Gelderlander, Eindhovens Dagblad, BN de Stem, PZC, Brabants Dagblad en de 139 huis-aan-huiskranten gaan in november en december de campagne onder de aandacht te brengen met redactionele themapagina's.
Naast eigen media worden ook radio, abri’s, posters voor de winkels, sociale media en interactieve schermen op NS stations ingezet. Tijdens de campagne maken deelnemende winkeliers kans op de eretitel ‘De leukste winkel in de buurt’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!