Omkijken naar je auto na het uitstappen, dat doe je alleen maar als je er beretrots op bent. 'Wanneer keek u voor het laatst om?', is de veelzeggende vraag die BMW aan de kijker stelt in de nieuwe commercial van de hand van JWT Amsterdam (full credits, zie onderaan dit bericht.)
Voorafgaand aan het uitstappen zien we een tevreden BMW-rijder onder de serene klanken van een loungemuziekje naar huis toe rijden. Het uitstap- en omkijkmoment wordt door het bureau zo gekarakteriseerd: 'Het is een klein moment. Je bent je er eigenlijk niet eens echt bewust van. Maar iedereen die het ziet, zal het herkennen. Een haast onbewuste beweging die je niet kunt tegenhouden: omkijken na het uitstappen.'
De campagne gaat live on air (televisie en online) vanaf 9 februari. De campagne komt ook in print.
BMW-fans en rijders konden de commercial eerder vandaag al zien op de speciale site van BMW en op de Facebookpagina van het merk.
Credits
Campagne: Omkijken
Klant: BMW Group Nederland
ECD: Bas Korsten
Creative art: Tibor van Ginkel
Creative copy: Thomas Reinhold/Joep Drummen/Bas Korsten
Business director: Marcel Buining
Concept producer: Martijn Pots
Screen producer: Lotte de Rooij
Print producer: Michael Leguijt / Chariva Geurts
Creative DTP: Axel Eerbeek / Ronald Mica
Klantverantwoordelijk
Marketing Director: Peter Haug
Communicatiespecialist: Silvia de Leeuw
Manager Product Marketing: René de Heij
Production company: L-A-D-A - Koen Barnhard
Post productie: Captcha
Director: Rolf van Eijk
D.O.P.: Piotr Kukla
Editor: Gert-Willem Visser
Photography: Peter Boudestein
Sound design: Alfred Klaassen - Jacco Lenstra
Casting: Suzy Karel Casting
Music: Heavn - Marijn Vermeer