Orange Lions, de Nederlandse vertegenwoording voor Cannes Lions International Festival of Creativity, maakt vandaag de zeven Nederlandse juryleden bekend voor Eurobest 2017. Het valt op dat alle juryleden dit jaar vrouwen zijn.
In totaal bestaat de Eurobest-jury uit 98 leden uit heel Europa. Het evenement vindt dit jaar plaats in Londen van 28 tot en met 30 november. De laatste dag worden de winnaars bekend gemaakt.
'Gedurfde stap'
'Eurobest heeft voor de allereerste keer in de historie alleen vrouwen geselecteerd voor de Nederlandse jury', zegt Kerrie Finch van Orange Lions. 'Deze indrukwekkende selectie is een dwarsdoorsnede van bureaus en merken, leeftijd, nationaliteit en expertise. Het is een gedurfde stap van Eurobest en ik waardeer de inzet van het festival om vers talent in onze industrie te omarmen, ongeacht het geslacht.'
Het is niet zo dat de volledige Eurobest-jury uit vrouwen bestaat. De organisatie streeft naar een gelijke verdeling tussen mannnen en vrouwen, maar de juryvoorzitters zijn dit jaar nog voornamelijk mannnen (9 van de 13). Bekijk hier de lijst.
De zeven juryleden die Nederland gaan vertegenwoordigen:
- Innovation
Ilina Scott, Lead Creative Strategist, Google Zoo - Interactive & Mobile & Digital Craft
Sophie te Pas, Digital Creative, MediaMonks - Film Craft
Sandrine Huijgen, Creative Partner, Cloudfactory - Promo & Activation
Georgina Rutherford, Head of Marketing & Communications, IMA - Entertainment
Mandy van der Wal, Director OOT, Telegraaf Media Groep - Creative Effectiveness
Amanda Feve, Chief Strategy Officer, Anomaly - Film, Print & Publishing, Print & Outdoor Craft
Felicitas Olschewski, Creative Director, 72andSunny Amsterdam
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!