De echte drivers voor triple play

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoe ziet het medialandschap er uit in 2010? Dat was de centrale vraag op Fusion anderhalve week geleden. Verslag is en al uitvoerig gedaan. Maar een serieuze voorspelling kan alleen worden gedaan op basis van ontwikkelingen die nu al voorzichtig starten.

Nu heb ik een goede bron voor deze ontwikkelingen bij mijn schoonmoeder van 64. Ze is als vele al enige tijd een Tomtom gebruiker, maar bovendien is net overgestapt op triple play. Twee belangrijke plekken die de acceptatie van de digitalisering zullen sturen: de huiskamer en de auto. Het is interessant om te zien wat haar motivaties zijn over te stappen.

Het succes van de Tomtom is bekend. Gemak en eenvoud. En als ik zie hoeveel schermpjes oplichten als ik terugrijd, dan kan het niet anders dan dat in 2010 de files voor een groot gedeelte zijn opgelost doordat er een baan is gereserveerd voor 'slierten': auto's met een uitgebreide tomtom op elkaar kunnen aanhaken en met constante snelheid langs de files rijden.

Interessant is vooral te zien wat de reden was om over te stappen op triple play. Simpel: . Daarvoor neemt ze zelfs heel wat gedoe met moeizame aansluitingen en spontane afsluitingen voor lief.
En content is dus zeker niet king. Best leuk al die extra zenders die ze twee weken lang gratis krijgt aangeboden, maar ze bestelt er geen pakket extra om. Gemak is dan veel belangrijker. Wireless voorkomt het trekken van draden. Op internet koopt ze inmiddels zonder problemen een reisje.

Maar haar gebruik verandert zeker met de nieuwe mogelijkheden. Er blijkt een latente behoefte naar de 'electronic programme guide' en 'video on demand'. Een van de belangrijkste redenen om de oude tweedehands laptop in te verruilen voor een nieuw exemplaar is het kunnen terugkijken van een favoriete serie via de BBC-website. En we gaan voortaan ook zeker Skypen.

In 2010 zal het fenomeen converging usage zeker volledig tot uiting zijn gekomen. Multiplay gaat niet over converging media, maar over het verdwijnen van het medium-dienst-paradigma. Gebruikswensen bepalen de diensten en die zullen los van mediagrenzen worden ingevuld. Ik weet zeker dat mijn schoonmoeder tegen die tijd .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie