Crisis in leiderschap en communicatie

De leiderschapscrisis houdt aan. Het aantal mensen dat vindt dat leiders goed communiceren daalde het afgelopen jaar met 24 procent. Dat terwijl 66% communicatie als belangrijkste eigenschap ziet van effectieve leiders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit het jaarlijkse van Ketchum. Het vroeg 6000 mensen in twaalf landen naar hun mening in een online onderzoek.

Vrolijk stemmen de uitkomsten niet. 76 % van de mensen vindt leiders ineffectief, vooral in Europa. Terwijl leiders uit het bedrijfsleven en non-profitorganisaties het nog relatief goed doen, worden politiek leiders en vakbondsbestuurders veel minder positief beoordeeld.

Ceo’s worden verder niet als een betrouwbare bron van informatie gezien. Ze scoren een matige 6e plaats in de lijst van betrouwbare informatiebronnen over een bedrijf.

De medewerkers daarentegen worden als de belangrijkste ambassadeurs van een onderneming gezien, wat betekent dat hun effectieve betrokkenheid van kritischer belang is dan ooit.

Slecht leiderschap is direct van invloed op de sales. In 2012 heeft 60% van de mensen een bedrijf geboycot als gevolg van slecht leiderschap gedrag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie