Overslaan en naar de inhoud gaan

Coq de Grand Honneur naar Harry Dekker, Emma Branderhorst wint Jonge Haan

Het Genootschap voor Reclame heeft zijn jaarlijkse ereprijzen uitgereikt.
Coq D'honneurs
V.l.n.r: Baba Touré, Emma Branderhorst, Harry Dekker, Yvonne Nassar, Peeter Verlegh
Coq D'honneurs
V.l.n.r: Baba Touré, Emma Branderhorst, Harry Dekker, Yvonne Nassar, Peeter Verlegh

Oud-Unilever topman Harry Dekker heeft tijdens het jaarlijkse Hanendiner van het Genootschap voor Reclame (GVR) de Coq de Grand Honneur ontvangen. Dekker kreeg de oeuvreprijs ‘voor zijn jarenlange innovatieve werk als mediamanager van Unilever.’

related partner content for mobile comes here

Het bestuur van het GVR roemde Dekker’s visie en leiderschap in de mediawereld, waarin hij lange tijd een voorhoederol heeft gespeeld met vernieuwende concepten zoals Life & Cooking. Namens de BvA is Dekker ook betrokken geweest bij het nieuwe kijk-, en luistercijfer platform.

Coq D'Honneurs

Tijdens het diner werden ook de Coq’s d’Honneur 2024 uitgereikt. Yvonne Nassar, Head of Marketing & Communication van Het Van Gogh, kreeg de prijs ‘voor de buitengewoon impactvolle en succesvolle campagne met Pokémon waarmee een jonge doelgroep naar het museum werd getrokken.’

Peeter Verlegh, Professor Marketing VU Amsterdam, ‘voor de brug die hij weet te slaan tussen de wetenschap en het vak, maar in het bijzonder voor zijn inspirerende werk over merkactivisme waar hij onderzoek naar heeft verricht en een SWOCC publicatie over heeft geschreven.’

Baba Touré ‘vanwege zijn niet aflatende inspanningen voor een meer inclusieve (marketing)wereld. Touré heeft vorig jaar met zijn social first bureau Home (voorheen Hammerfest), laten groeien naar 40+ mensen met steeds grotere accounts. Hetgeen aantoont dat bureaus met een missie ook commercieel steeds succesvoller zijn. Daarnaast is Touré ook oprichter en voorzitter van stichting Reframe, het opleidingsinstituut dat als doel heeft om de DEI transformatie van de marketingindustrie te versnellen.’

Regisseur Emma Branderhorst wist na een presentatie de Jonge Haan te winnen. Zij sprak over de noodzaak van een vrouwelijke blik in commerciële communicatie. De andere genomineerden waren Rafia Karamowa (Projectmanager HuMe Academy) en Carolin Ischen (Assistent Professor Amsterdam School of Communication Research).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in