'Copy is de onbetwiste godmother of the idea'

Highlights uit de twee eerste Kickstart colleges van de VEA bij de Hogeschool van Amsterdam, afgelopen week.

Afgelopen donderdag waren de twee eerste Kickstart colleges bij de Hogeschool van Amsterdam. Het initiatief van de VEA komt voort uit de behoefte vanuit haar leden om meer aandacht te besteden aan talentontwikkeling. Tegelijkertijd is er door de crisis beperkt tot geen budget beschikbaar vanuit bureaus om te investeren in jong talent. Met de introductie van Kickstart wil de VEA hiervoor een oplossing bieden. Hieronder een aantal uitspraken uit de colleges:

David Snellenberg (Creative Director & Partner, Dawn, foto rechts) zei tijdens zijn college over copywriting: &;Copy is de onbetwiste godmother of the idea. Het is de brug tussen strategie en creatie. Tussen het DNA van een onderneming en de cultuur van vandaag. Tussen dogma en casanova. Copy geeft ondernemingen richting, heeft Obama het Witte Huis in geholpen en is de basis van elke religie. Tegenwoordig hoeft copy niet mooi en zelfs niet heel zichtbaar te zijn, als je maar onderkent dat zonder copy, zonder de frame, de belofte, de gestolde twijfel of de rotsvaste overtuiging, zonder wortels en strategie elke marketingoperatie vervalt tot een reeks onsamenhangende acties waar niemand blij en wijzer van wordt. We komen in the &;age of the audience&; waarin technologie ongekende mogelijkheden biedt. Het bedrijfsleven heeft om te overleven naast relevantie een hele sterke verbeeldingskracht nodig. En dat begint met Copy.&;

Margot Bouwman (Strategy Director, J. Walter Thompson Amsterdam, foto links) tijdens haar college over &;Werking van reclame&;: &;Wisten jullie dat de burgermeester van São Paulo alle reclame in de stad heeft laten verwijderen? Dat ziet er heel bizar uit. Alle abri’s en alle neonborden zijn weg. Nu nog steeds. Heel langzaam maar zeker komt er weer wat reclame terug in de straten. Nu veel smaakvoller en ‘user generated’. Een super interessant experiment waar we mooie lessen uit kunnen trekken: hoe werkt reclame? Moet het aandacht trekken? Moet het smaakvol zijn? Moet het in overleg met de omgeving gecreëerd worden? Dit experiment wordt trouwens opgevolgd door andere grote steden. Het is heel interessant om te zien wat er gebeurt.&;

Jord Schaap (Hogeschool van Amsterdam, opleiding Communicatie) over de samenwerking met de VEA: &;Communicatietalent ontwikkelt zich net zo goed buiten als binnen de collegebanken. Voor de HvA-opleiding Communicatie is het daarom essentieel om de praktijk naar binnen te halen. We willen de communicatieprofessionals van morgen opleiden. Dat doen we door voortdurend de samenwerking met de communicatiebranche te zoeken; échte opdrachtgevers voor onze projecten, met échte praktijkproblemen waar onze studenten aan werken. Maar ook: meebeoordelende communicatieprofessionals, inspirerende gastcolleges, actuele stageplaatsen en een scherpe blik voor de ontwikkeling van talent buiten de schoolmuren. Bijvoorbeeld in het VEA College, waar ook een aantal van onze afgestudeerden aan deelneemt. We zijn daarom meer dan trots om de VEA Kickstart 2016 te mogen verwelkomen in ons eigen Benno Premselahuis.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie