Annette Reijersen van Buuren neemt afscheid van de boekenorganisatie CPNB, waar zij de verantwoordelijk was voor merk, marketing en communicatie. Ze zegt toe te zijn aan een nieuwe uitdaging nadat ze in de afgelopen vier jaar bij het CPNB de positionering en merkstrategie op de schop nam. Er wordt geen vervanger gezocht voor haar functie, het CPNB verdeelt haar taken en verantwoordelijkheden intern.
Reijersen van Buuren vertrekt niet helemaal direct. Ze bekommert zich voorlopig enkele dagen per week om een aantal projecten, zoals de zoektocht naar nieuwe sponsoren het verder implementeren van het merkenbeleid. ’Ook richt ik mij op een uitdagend innovatief project om gaming en lezen aan elkaar te verbinden. Naast de focus op deze projecten ga ik nadenken over mijn volgende stap.’
Het jaar rond communiceren
Onder leiding van Annette Reijersen van Buuren heeft het CPNB zijn positionering en merkstrategie flink aangepast. De 17 campagnes werden teruggebracht tot 7 sterke merken. Waar de CPNB voorheen met de campagnes steeds een korte periode in het jaar zichtbaar was, communiceerde het sindsdien het jaar rond met overkoepelende merken als #ikleesthuis, Zomer Lezen en de cadeaucampagne Geef meer met een boek.
Communicatievrouw van het Jaar
Ook werden partnerschappen verstevigd (met NS en NBD Biblion) en uitgebreid, onder meer met TUI, Eye Wish en MC Donalds en mediapartijen als DPG Media, JC Decaux en Boomerang.
Dit alles leverde Annette Reijersen van Buuren in 2019 de titel op. ‘Zonder haar kennis en daadkracht hadden we bij de CPNB in zo’n korte tijd niet zo ongelooflijk veel kunnen bereiken’, zegt CPNB-directeur Eveline Aendekerk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!