Morgen mag ik mijn afdelingsbudget toelichten aan het CFO-overleg. Een nieuwe procedure; voorheen stemde ik alleen af met de hoofddirectie. De CFO's van de business-units hebben zo een stem in wat er met 'hun' management-fee gebeurt, in ruil voor holdingbemoeienis met hun eigen budgetten en targets. Een mooi polderprincipe, maar ik ben toch wel benieuwd hoeveel inlevingsvermogen de CFO's zullen tonen met communicatie. Zij vormen bij het niet-beursgenoteerde NS, tot dusver in ieder geval niet de lijst aan met meest geïnvolveerde collega's bij Corporate Communication. Staat mijn budget op het spel?
Ik heb mijzelf, voor de zekerheid, in ieder geval voorgenomen zo weinig mogelijk over het budget te spreken. Mijn doel: de toegevoegde waarde van communicatie - en mijn afdeling in het bijzonder - tussen de oren te krijgen. Wel met cijfers natuurlijk, want daar houden ze van. RepTrack en Brand Asset Valuator laten mooie stijgende grafieken zien. Vervolgens stuur ik aan op een discussie over de triade 'contact-contract-controle'. Eens kijken of de cijferfreaks met mij eens zijn dat wij onze centjes en credits binnenhalen op 'contact' en dat er eigenlijk maar één discipline is die daarin investeert ten behoeve van hún business. Ik heb zo mijn aannames over de reacties. Wish me luck ...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!