Chief commercial officer Lauren van der Heijden verlaat DPG Media. Vanaf 1 februari wordt hij ceo van The Works, het moederbedrijf van onder andere YoungCapital. Mike van der Moolen (directeur direct sales bij DPG Media) en Barbara Hazenberg (directeur domeinen en digital sales) nemen zijn taken in Nederland over en gaan de Nederlandse Advertising-tak aansturen.
Van der Heijden was sinds 2016 bij DPG Media actief. Eerst als directeur advertising en sinds januari 2021 als chief commercial officer voor zowel de Nederlandse als Belgische markt.
In die periode nam DPG Media onder andere de Wegener-kranten en de Sanoma-titels over en kwam er een eigen 'Trusted web'. 'Hoogtepunten waren de integratie van de commerciële organisaties van Wegener, Sanoma en recent die van RTL België, maar bovenal kijk ik met heel veel plezier terug op de samenwerking met zoveel leuke en slimme collega’s.', laat hij weten. 'Iemand adviseerde me ooit weg te gaan op je hoogtepunt. Of dit dat moment is, weet je natuurlijk nooit maar het voelt wel zo.'
Erik Roddenhof, ceo DPG Media reageert: 'Ik wil Lauren ontzettend bedanken voor zijn bijdrage aan het professionaliseren en versterken van onze salesorganisatie bij DPG Media. Geen eenvoudige klus want de afgelopen jaren was ons bedrijf zowel in België als Nederland continu in beweging. Hij laat een sterke advertisingdirectie achter, dus ik begrijp dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Ik wens hem dan ook alle succes toe met deze stap.'
Bij The Works volgt Van der Heijden Ineke Kooistra op die eerder naar Circle8Group vertrok.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!