Het historische pand SX, een voormalig glasfabriek van Phillips, is omgebouwd tot een verzamelgebouw waar sportmarketing en mediabedrijven samen komen. Directeur van sportmarketingbureau Triple Double en initiatiefnemer Bob van Oosterhout spreekt van een droom die uitkomt. 'Vijf jaar geleden hebben we hier voor het eerst over nagedacht en vijf jaar later staat het er. Niet alleen zochten wij een nieuw kantoor, wij wilden ook het vak sportmarketing een impuls geven en stevig op de kaart zetten.'
'Verzamelgebouwen heb je wel meer in Nederland, maar de invulling van SX is zorgvuldig tot stand gekomen. Partijen hebben allemaal een natuurlijke link met elkaar en kunnen van toegevoegde waarde zijn.' Naast Triple Double, onderstreept de betrokkenheid van bedrijven als Golazo, Energy Lab, 24 in bedrijf en Veldkamp Produkties de diversiteit van het concept. Daarnaast zijn onder andere Rabobank Topsportdesk, Ne9en advies, Arko Sports Media, De Topsportdesk van Deterink Advocaten, Profitz, Fontys Hogescholen, Orange Sports Forum, Sport-Netwerk.nl en Markteffect gevestigd in SX.
Het centrum werd afgelopen donderdag geopend door Bob van Oosterhout en Humberto Tan. Daarnaast waren in groten getale prominenten uit de sport en het sportmarketingvak aanwezig.
Foto: Paul Raats Photography - Video: Veltkamp Produkties