Carolien Hulstman-de Wit gaat per september aan de slag gaan als communications business manager – kortweg communications manager - in het management team van Ingka Investments. Dat is de wereldwijde investeringstak van Ingka Group, de grootste franchisenemer en exploitant van Ikea. Nog wel communicatie dus, maar geen marketing en retail meer, zoals in haar positie van country marketing manager Ikea, die ze bijna drie jaar lang vervulde. Ook daarvoor bekleedde Hulstman-de Wit functies bij Ikea die meer of minder met marketing en/of communicatie te maken hadden. Ze begon eind 2004 bij Ikea als advertising coordinator.
Hulstman-de Wit over haar nieuwe baan: ‘We houden ons bij Ingka Investments bezig met impactvolle investeringen met als doel de langetermijngroei en financiële zekerheid van Ingka Group en het ondersteunen van Ikea. Bijvoorbeeld door overnames van en investeringen in innovatieve bedrijven, hernieuwbare energie, vastgoed, financiële markten, circulariteit en bosgebieden draagt Ingka Investments bij aan de transformatie van Ikea, verkleinen we onze klimaatvoetafdruk terwijl we een positieve impact op de samenleving te hebben.’
Merkpositionering versterken
Hulstman-de Wit spreekt van ‘een waanzinnig interessante tak’ waar ze vanuit haar nieuwe rol zal bijdragen aan het versterken van de wereldwijde merkpositionering van Ikea.
Tijdelijke vervanging
Zolang er gezocht wordt naar een nieuwe country marketing manager Ikea, zal Brigit Moens – nu integrated media manager van Ikea Nederland - de functie op interimbasis invullen. De sollicitatieprocedure voor de aanstelling van Hulstmans opvolger loopt.