'Callcenters laten online kansen liggen'

Facilitaire callcenters maken nog onvoldoende gebruik van de mogelijkheden van internet. Alle bedrijven hebben wel een vacaturelink op de website, maar bij slechts de helft bevat deze link actuele informatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ernst Kruize van Call’m onderzocht de online aanwezigheid van WGCC-lidbedrijven en de wijze waarop ze daar omgaan met hun personeelswerving. Hij presenteerde gisteren de resultaten tijdens het WGCC HRM Seminar 2008 in Amsterdam.

Kruize zegt dat slechts 39 procent van de bedrijven een sollicitatieformulier op internet heeft, bij 25 procent kun je een cv uploaden en 18 procent van de facilitairen laat in testimonials van het personeel zien hoe leuk het daar werken is.

Alleen Teleperformance is zo slim om iets over arbeidsvoorwaarden te laten zien, volgens de Call’m-survey.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie