Van den Berg zegt dat Caipi One vernieuwend is vanwege de portieverpakking, het verse fruit en de 100% pure natural garantie. Het fruit voor het product wordt in Brazilië verbouwd. Het geoogste fruit wordt ter plekke verwerkt en ingevroren. Vlak voor het serveren wordt de fruitcocktail teruggebracht naar 0 graden. Hiervoor is een speciale Defroster ontwikkeld. Horeca ondernemers krijgen de Defroster gratis, evenals een vriezer en een POS pakket.
Caipi One is geïntroduceerd op de Horecava 2010 en is nog op een beperkt aantal locaties - waaronder Panama in Amsterdam - verkrijgbaar. Een locatielijst is er nog niet. Ilona van Wegen van BST Beverages zegt dat het aantal locaties snel zal uitbreiden en verkrijgbaar zal zijn in discotheken, clubs, grand cafés en strandtenten. Het geeft horecagelegenheden volgens de investeerder de gelegenheid om cocktails te serveren zonder gespecialiseerde bartenders in dienst te hebben. Caipi One wordt eerst uitgerold in Nederland, daarna zal het merk uitbreiden naar meerdere Europese landen.
Ondanks het feit dat de grondstoffen ingevroren uit Brazilië komen, vindt Ilona van Wegen Caipi One wel een passende propositie in de huidige tijd waarin 'groen denken' een steeds grotere rol krijgt. Van Wegen: 'Het product is juist zeer passend in deze tijd van het milieu. Het fruit wordt in Brazilië geplukt en gelijk diepgevroren. Het product bevat geen toevoegingen en mag dus de stempel “puur natuurlijk” dragen. Vanaf Brazilië komt het product per boot naar Nederland. Net als bij alle importproducten die we in Nederland consumeren.'
Caipi One is bij de start verkrijgbaar in 6 verschillende smaken, waaronder een Caipirinha, op basis van limoen, cachaça en rietsuiker, en een Yellow Sun met passievruchten, vodka en rietsuiker.
De pay-off van het nieuwe merk luidt ‘Taste Brazil!’. BST Beverages: ‘Het merk Caipi One ademt het sprankelende Braziliaanse leven, vol dynamiek en passie.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!