BVA-directeur Henriette van Swinderen krijgt voorzittersfunctie binnen World Federation of Advertisers

Ze gaat de National Associations Council leiden en doet dat naast haar werk in Nederland voor de adverteerdersbond.

Henriette van Swinderen

BVA-directeur Henriette van Swinderen is benoemd als nieuwe voorzitter van de National Associations Council (NAC) van de World Federation of Advertisers (WFA). Ze was al lid van het uitvoerend committee van WFA en zal deze nieuwe rol vervullen naast haar huidige functie bij BVA.

Van Swinderen volgt Ron Lund op, voormalig president en ceo van de Canadese adverteerdersvereniging ACA, die met pensioen is gegaan.

In de National Associations Council (NAC) komen de vertegenwoordigers samen van meer dan zestig nationale adverteerdersorganisaties, waaronder ANA (USA), ISBA (UK), UDM (Frankrijk), OWM (Duitsland), UBA (België) en BVA. Ze delen kennis, inzichten en best practices en zorgen dat de wereldwijde belangenbehartiging door WFA gevoed wordt door de ervaringen op nationaal niveau.

Complexe vraagstukken

Van Swinderen treedt aan in een tijd met complexe vraagstukken voor media en adverteerders, zoals transparantie van data, behoud van het pluriforme medialandschap, het ontwikkelen van duurzame proposities en een effectieve diversiteit- en inclusiviteitsaanpak.

‘Het is een eer om het NAC-voorzitterschap over te nemen', zegt Van Swinderen. 'Nationale verenigingen helpen marketeers om de grote uitdagingen in onze industrie aan te pakken, op zowel lokaal als internationaal niveau. Het is belangrijker dan ooit om van elkaar te leren. De samenwerking via de NAC binnen WFA-verband is een geweldige manier om onze leden en de gehele industrie te ondersteunen.’.

Dankzij deze samenwerking kunnen afspraken die WFA maakt, bijvoorbeeld met de mondiale platforms, en WFA-initiatieven op nationaal niveau worden uitgevoerd. Dit gaat bijvoorbeeld om de Global Alliance for Responsible Media, een brancheoverkoepelend initiatief om schadelijke content op digitale mediaplatforms en de monetisatie daarvan via advertenties aan te pakken.

Dertig jaar ervaring

BVA zet zich in Nederland in voor adverteerders en goede omstandigheden voor marketing. Dankzij de samenwerking binnen de NAC kan BVA gebruikmaken van wereldwijde kennis over effectieve en duurzame marketingcommunicatie.

Van Swinderen is al meer dan 30 jaar actief in marketing en was voor de BVA werkzaam als CMO bij onder andere P&G Benelux, T-Mobile Nederland (Odido) en Schoonenberg.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Kyra Roest
Bravo Henriette!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie