Bram Holzapfel heeft DDB & Tribal verlaten om voor zichzelf te beginnen als creative director en copywriter. Hij was sinds januari 2014 directielid in Amsterdam als worldwide creative director. In die functie was hij verantwoordelijk voor klanten als KLM, Heineken en Philip Morris International.
Ook had hij de leiding over de internationale ontwikkeling van acht regionale creatieve hubs bij DDB.
Holzapfel meldt op LinkedIn dat hij in augustus heeft opgezegd bij het bureau.
Hij heeft een lange carrière als creatief bij verschillende reclamebureaus. In 2012 kwam hij bij DDB/Rapp. Daarvoor werkte hij onder meer bij J. Walter Thompson Amsterdam en Publicis Dialog en zette hij met Edgar Molenaars (nu Ogilvy & Mather) het bureau let's be frank op, wat later fuseerde met JWT.
Leegloop
Er is de laatste maanden een leegloop in de top bij DDB & Tribal Amsterdam. Zo verliet in juli executive creative director Dylan de Backer het bureau. In mei kondigden de co-ceo's Ivo Roefs en Alistair Beattie hun vertrek aan per 1 augustus.
Esther te Pas (47) en Lawrence du Pre (53) - beiden afkomstig uit de eigen gelederen - vormen sinds 1 augustus de nieuwe directie.
Het is niet bekend wie Holzapfel opvolgt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!