Premium

Boer Zoekt Vrouw en Wie is de Mol aan elkaar gewaagd

De nieuwe zender SBS9 opent in week 1 op 0,6 procent, zo blijkt uit de kijkcijfers in de doelgroep 20-49.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

NPO1 scoort in het begin van het jaar altijd goed met zowel Boer Zoekt Vrouw als Wie is de Mol. Dat is nu niet anders. De eerste afleveringen van beide programma’s ontliepen elkaar niet veel in marktaandeel. Boer Zoekt Vrouw was één, Wie is de Mol twee, maar bij uitgesteld kijken won dat laatste programma het.


De dramaseries op RTL4 Divorce en Moordvrouw beleefden ook hun - succesvolle - herstart. Bij de oudejaarsconferences was Youp nipt de winnaar, hoewel Guido Weijers uitgesteld meer kijkers haalde.


In de top-15 stonden negen RTL4-programma’s en zes van NPO1. Bij uitgesteld kijken behaalden twee SBS6-programma’s de bovenste 15.

Zendergroepen
RTL torende in week 1 weer boven de andere zendergroepen uit. Dankzij forse stijgingen bij RTL4 en RTL7 (darts) kwam RTL op 36,3 procent uit. Het aandeel van de Ster daalde licht, dat van SBS groeide met 0,8. BrandDeli - dat nu ook Eurosport onder zijn hoede heeft - kwam uit op 7,5 (-0,4).





Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie