‘Het belangrijkste inzicht bij het uitdenken van deze campagne is dat een belegger weet dat er niet zoiets bestaat als dé waarheid’, zegt José Evers, partner en strateeg van XXS Amsterdam. ‘Slecht nieuws is soms goed nieuws. Is een belegging goed of slecht, is iets oorzaak of gevolg? Het is maar net hoe je ernaar kijkt. En ernaar handelt.’
Bas Brinkman, marketingmanager van Binck: ‘We kruipen met deze campagne in de huid van de belegger. Iemand die belegt kijkt met andere ogen naar het nieuws, oordeelt zelf.’
Volgens Brinkman bouwt Binck met deze campagne – die zich primair focust op televisie en online - verder op de naar eigen zeggen succesvolle positionering van vorig jaar: Binck als broker voor onafhankelijke beleggers.
Credits
Bureau: XXS Amsterdam
Account: Daniel Kok
Strategie: José Evers
Creatie: Saskia Meijer, René Verhagen
Klant: Lennart van Trigt, Bas Brinkman
RTV: Judith Kampman
Regisseur: Billy Pols
Producer: Tjalf Melle
DOP: Nanko Goering
Productiemaatschappij: CZAR
Postproduction: Captcha!
Editor: Govert Janse
Geluid: Erik Jan Grob - Sizzer Amsterdam
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!