Bienvenido a Miami!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zittend in een Air France Boeing 747 die met een vaartje van 950 km/u naar Miami vliegt voel ik me een van de grootste mazzelaars op deze wereld. Ik ben een 22-jarige drop-out; mijn ondernemende instelling sloot totaal niet aan bij het traditionele Nederlandse universitaire systeem. Een jaar geleden al volgde ik een executive programma op Harvard Business School, op uitnodiging van professor Das Narayandas. En nu ga ik een opleiding volgen van 3 maanden aan de Miami Ad School (www.miamiadschool.com). Via deze blog neem ik je de komende tijd mee naar Florida.

Mijn CV is een “life curriculum”. Op mijn 15e richtte ik het Nederlands Jeugdkabinet op en dompelde me twee jaar onder in de politiek. Die wereld echter lag me niet. Ik schreef er een boek over met de titel ‘Het kan allemaal zoveel beter’, stapte uit de politiek en begon een onderneming. Zoekmachine.nl mislukte, solliciteren met een filmpje, daar zat aan paar jaar geleden nog niemand op te wachten. Echter, zoekmachine.nl leidde tot de start van het wel succesvolle &samhoud inspirations. Begonnen als mediaproductiebedrijf ontwikkelde &samhoud inspirations zich in twee jaar tijd tot een full service inspiratiebureau.

Regelmatig kom ik creatieve drop-outs tegen; vrije geesten die zich niet confirmeren aan de bureaucratische regels die onze maatschappij schept voor het opleiden in gemiddelden. Ik heb daarvan geleerd dat ik te veel tijd besteedde aan de verkeerde vraag, namelijk ‘hoe combineer je nou het ondernemen met een studie?’ de vraag die mij werkelijk interesseert is ‘hoe verkoop je goede ideeën en hoe breng je die naar het grote publiek?’

Ik besloot dus mezelf dan maar op te leiden als ondernemer aan de hand van mijn eigen “life curriculum”. Leren van het dagelijkse leven als ondernemer, zowel werk als privé, gecombineerd met cursussen die alleen de beste universiteiten aanbieden. Zo werd ik al vrij snel gewezen op de beste school ter wereld op het gebied van advertising: de Miami Ad School. Ze noemen zich papier vrij, hond vriendelijk en voeden je op in pop culture.

Vanaf maandag 2 april prijs ik me gelukkig dat ik twaalf weken lang mag gaan leren van de beste creatieven in de studie ”communication planning”. Via deze plek ga ik die lessen delen. Ik hoop dat het voor ons allemaal een inspirerende tijd wordt! Benvenuto A Miami!

Heb ik direct twee vragen aan jou: hoe ziet jouw “life curriculum” eruit en welk leerpad of studie adviseer jij aan jonge mensen om je heen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie