Bedrijven moeten hun merkwaarden aangeven in jaarverslag

Bedrijven doen er goed aan een heldere analyse van hun brand values op te nemen in het jaarverslag. Dit is de voornaamste conclusie van een Engels onderzoek onder driehonderd analisten en vijftig decision makers op het gebied van investor relations van beursgenoteerde ondernemingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens onderzoeksbureau Brand Finance, dat jaarlijks de meningen onder analisten en IR-functionarissen in de Londense City peilt, heeft de doelgroep daarnaast duidelijk behoefte aan informatie in het jaarverslag over marketinguitgaven en de resultaten hiervan. Driekwart van de ondervraagden (78% van de analisten en 72% van de IR-functionarissen) vindt dat de beursgenoteerde ondernemingen meer informatie moeten publiceren betreffende hun merkwaarden. Ongeveer hetzelfde aantal, 77 procent, is van mening dat branding steeds belangrijker gaat worden. Vergelijkbare cijfers van het afgelopen jaar, waren beduidend lager: 25 procent.
Het verslag brengt ook een rangorde aan in top 350 van beursgeno-teerde ondernemingen op basis van criteria die volgens Brand Finance bijdragen aan de waarde van het merk. Daarbij gaat het onder meer om vaardigheden van de voorzitter van de raad van bestuur om de marketingstrategie te communiceren, het hebben van een duidelijk jaarverslag en een succesvol corporate brand. Het rapport is op te vragen op de site van Brand Finance: (7-09-2000)

(Bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie