Bart ten Tije wordt eindverantwoordelijk voor de creatieve ontwikkeling en uitvoer van de zenderpromotie, zendervormgeving en de marketingcampagnes van de merken Discovery Channel, TLC, ID, Eurosport & Dplay. Daarnaast gaat hij de dagelijkse leiding op zich nemen van het creative team dat bestaat uit motion graphic designers, graphic designers, promo producers en productie coördinatoren. Ten Tije rapporteert aan VP Country Manager Alco de Jong en maakt deel uit van het managementteam.
Ten Tije was sinds 2014 strategy director bij Ogilvy & Mather Amsterdam. In deze functie was hij onder andere verantwoordelijk voor de creatieve merkstrategie van Nestlé. Hiervoor heeft hij verschillende bureaufuncties bekleed bij Initiative, DigitasLBi, Isobar en IPG Mediabrands.
Alco de Jong: “Bart heeft een zeer brede media-, merk- en marketing achtergrond en weet hoe hij mensen en merken moet verbinden. Zijn ruime ervaring op het gebied van strategie & creatie is een toegevoegde waarde voor ons team en het verder uitbouwen van onze merken in deze competitieve tijd. De aanstelling van Bart is tevens volledig in lijn met de investeringen die we doen om verder te groeien als mediabedrijf. Ik kijk uit naar onze samenwerking”.
Bart ten Tije: 'Na bijna tien jaar aan bureauzijde is het een bewuste keuze om weer te gaan werken voor een media entertainment bedrijf. Discovery Networks voert prachtige merken en brengt unieke content. Ik was al fan en nu helemaal natuurlijk. Ik vind het een voorrecht om samen met het creatieve team mede verantwoordelijk te mogen zijn voor de ontwikkeling van de zenders en het netwerk.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!