Barbera Wolfensberger (Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van OCW) is de nieuwe, onafhankelijke juryvoorzitter voor de de ABC Accenten: Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en het Consistent Accent voor de adverteerder die minimaal drie jaar lang zijn of haar merk zeer consistent in de markt heeft gepositioneerd. Haar voorgangers waren Gerlach Cerfontaine (2009-2014) en Jolande Sap (2015-2020).
Wolfensberger was lange tijd werkzaam in de wereld van marketing, media en reclame bij Hema, FHV BBDO en de Telegraaf Mediagroep. Daarna was zij voorzitter van de Topsector Creatieve industrie bij het Ministerie van Economische Zaken. In juli 2017 is zij benoemd tot Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Zij is in die rol verantwoordelijk voor de directies
Erfgoed & Kunsten, Media & Creatieve Industrie, Internationaal Beleid, het Nationaal Archief en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.
De jury
Naast de twee nieuwe ABC juryleden namens de bvA: Erik van Engelen (voorzitter bvA) en Nicole Freid (vicevoorzitter bvA), bestaat de ABC jury uit: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders), Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente), Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK), Susanne van Nierop (Adformatie) Léontine Admiraal (PwC), Yvette Belt-Beekman (KPN) en Ron Schneider (Eneco). Kortom een prachtige verrijking van deze belangrijke jury.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!