Balr. en (Red) brengen samen een speciaal T-shirt uit, waarbij de opbrengst naar medicatie tegen hiv en aids gaat. Deze medicatie zorgt ervoor dat besmette moeders het virus niet kunnen doorgeven aan hun ongeboren baby’s. (Red) werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om bedrijven en mensen te betrekken in de strijd tegen aids.
‘Zowel (Red) als Balr. gelooft in kansen omzetten in realiteit’, vertelt Balr.-ceo Juul Manders. ‘We zijn ervan overtuigd dat we, met de hulp van het bereik van onze klanten en influencers, echt impact kunnen maken. Het is ondenkbaar dat zoveel baby’s geboren worden met hiv, simpelweg omdat hun moeders geen toegang hebben tot de juiste medicatie. Door onze handen ineen te slaan met (Red) kunnen we onze fans activisten maken door het shirt te kopen.’
Creative director Demy de Zeeuw zegt dat Balr. nog nooit een item met zoveel kleur op de markt heeft gebracht. 'We werken meestal met zwart, wit en grijs, maar voor deze speciale gelegenheid wilden we onze steun aan (Red) heel duidelijk overbrengen.'
Het shirt is vanaf vandaag voor €60 verkrijgbaar via de webshop van het lifestylemerk, in de flagshipstore in Amsterdam en op amazon.com/red. De verkoop van dit shirt is onderdeel van de jaarlijkse zogenaamde (Shopatron) van (Red), waarbij met bekende merken als Apple, Starbucks en Vespa geld wordt ingezameld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!