Valentijnsdag mag dan misschien voorbij zijn, spreekt het pamflet ons toe, maar het is nog niet te laat voor een dikke darmonderzoek. WTF?
Het blijkt te gaan om een reclame voor Fortis Surgical Hospital in Singapore (geen familie van de bank), dat gespecialiseerd is in dit soort ingrepen.
Gokje: dit is het eerste marketingavontuur voor het ondernemende ziekenhuis. De gedachte achter Valentijn (en het artwork met de babyschoentjes) is dat zo’n colonoscopie de kans op kanker verkleint en dus je leven verlengt, en daar doe je je dierbaren een plezier mee. En je geniet ook langer van je kinderen, zo blijkt uit de tekst. Tsja.
Is dit wat er gebeurt als je ziekenhuizen vrijelijk reclame laat maken? We hopen van harte dat het Fortis-geval op zichzelf staat.
Want niets is romantischer dan een kijkje in je dikke darm, zullen we maar zeggen.
Jos Birken woont en werkt in Tokio/Singapore voor Consumetrix. Voor Tijdschrift voor Marketing signaleert hij elke maand rare, opmerkelijke of bijzondere marketingzaken in het Oosten. Dit is er eentje.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!