App geeft inzicht in verhaal achter boodschappen

Questionmark lanceert een app die de consument helpt een bewuste keuze te maken in de supermarkt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door producten te scannen met de app, is in één oogopslag zichtbaar hoe deze scoren op het gebied van volksgezondheid, milieu, mensenrechten en dierenwelzijn.

is al langer beschikbaar als website. Hiervoor zijn inmmiddels 22.000 producten onderzocht, zoals vlees, vleesvervangers, eieren, melk, yoghurt, kaas, boter, kwark en toetjes. Voor de app is deze database inmiddels uitgebreid met pindakaas en chocoladeproducten.

Questionmark wil de database elk jaar uitbreiden tot het gehele aanbod in de supermarkt. Later zullen ook elektronica en kleding meegenomen worden. Als een  product in de onderzochte categorieën niet gevonden wordt, kan de gebruiker hier melding van maken. Binnen enkele weken wordt het dan toegevoegd. Questionmark is mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Droomfonds van de Nationale Postcode Loterij.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie