De awards, een initiatief van maandblad FoodPersonality) werden 13 mei uitgereikt.
Amstel Radler is volgens FoodPersonality ‘een ongekend succes voor Heineken. Zozeer zelfs dat Heineken de vraag soms niet kon bijbenen. Amstel Radler werd zelfs zo populair dat de sector opeens van allerlei andere aanbieders ook Radler-varianten aangeboden kreeg. Dat illustreert hoezeer Heineken in de roos geschoten heeft met deze introductie.’
De jury, bestaande uit Klaas de Boer (Jumbo/C1000), Johan de Visser (Albert Heijn) en Sander Evers (Superunie) selecteerde de winnende producten:
‘Amstel Radler deed wat je als retailer hoopt dat er gebeuren gaat. Een lastige categorie met altijd veel initiatieven, maar helaas een beperkte levenscyclus per introductie. Radler droeg bij aan een stijging van de biermarkt.’
Iglo’s Ocean Cuisine range won ook een FoodAward. De jury: ‘Met de nieuwe lijn visproducten is iglo volledig on trend. De consument probeert immers steeds bewuster te eten. Vis levert een belangrijke bijdrage in een evenwichtig voedingspatroon. Ocean Cuisine biedt een gezonde, afwisselende voedzame bijdrage aan een maaltijd die snel te bereiden is en kwaliteit biedt.’
De overige 14 overige winnaars:
Alpro plantaardige drinks (Alpro Soja)
Ariel 3-in-1 (Procter & Gamble)
Axe Apollo (Unilever)
Bavaria 8.6 Extreme (Bavaria)
Bolletje Oerknäck Rijk & Robuust (Bolletje)
Heks’nkaas Tomaat-Basilicum (Heksenkaas)
Jillz Red (Heineken)
Lay’s Deep Ridged (PepsiCo)
Milka & Oreo (Mondelez)
Mountain Dew (Vrumona)
Old Amsterdam Crème (Westland Kaasspecialiteiten)
Optimel Puur (FrieslandCampina)
Spa Reine Kids (Spadel)
Sultana Knapperrs (Verkade)
Vorig jaar werden er 13 FoodAwards uitgereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!