Alfred Levi, SVP Global Marketing & Media Sales bij Ahold Delhaize, is daar weg. Hij gaat zich wijden aan het bouwen van een huis voor zijn gehandicapte zoon. ‘Daar wil ik de komende periode veel energie en tijd in steken’, zegt Levi.
In het nog te bouwen huis in Leidschendam komen naast Levi’s zoon nog zeventien andere gehandicapte bewoners. ‘Wij hebben zelf met andere ouders het initiatief voor dit huis genomen en daar de afgelopen jaren veel voor moeten regelen en lobbyen. Nu is het zover en kunnen we binnenkort de eerste steen van “Hethuis” leggen. Het is een zogenaamd ouderinitiatief. Wij zijn blij dat we de gelegenheid hebben om dit te doen, rijk en arm kunnen er terecht voor een plek in het huis voor hun gehandicapte kind.’
Voor Levi is het ook een emotioneel moment, want zijn zoon (25) is tot nu toe altijd thuis geweest. ‘Het zal ook best lastig worden om hem dan los te laten, maar we kunnen er altijd naartoe als we dat willen.’
Acht jaar bij Ahold Delhaize
Levi heeft bijna acht jaar bij Ahold Delhaize gewerkt. Eerst als directeur commercie Albert Heijn en sinds 2014 als SVP Global Marketing & Media Sales. Voor die tijd was hij oprichter en partner van 3MO en werkte hij lang bij Procter & Gamble.
Levi blijft naast zijn werk voor Hethuis actief in het vak als onder meer voorzitter van de Effie jury. Daarnaast heeft hij enkele commissariaten, (onder meer als voorzitter bij VGZ) en doet hij projecten op het raakvlak van marketing, media en commercie onder de bedrijfsnaam Heelal BV.