Ik heb enorm veel waardering voor Albert Heijn. Ik kom er graag en vind hun commercials en acties meestal erg goed. De manier waarop ze de winkel en het personeel een gezicht hebben gegeven met bijvoorbeeld 'de filiaalmanager' en 'Rachid' (nu in de bios met Alibi) heeft volgens mij erg goed gewerkt. En de nieuwe site(campagne) is ook weer fraai.
Maar vandaag gaat de Zaanse grootgrutter te ver als je het mij vraagt. Probeerde ze ons eerst al te flessen met het (nep)bericht dat er een stormloop was op de Puc en de zogenaamde ruzies rond de Wuppies, vandaag halen ze hetzelfde grapje uit met hun nieuwe website.
Wat schrijven ze vandaag in een 'recall-achtige' advertentie in de krant:
"Drukte op ah.nl.
Sinds deze week is de drukte op ah.nl extreem groot. Daardoor was onze site soms erg traag en waren we zelfs tijdelijk onbereikbaar. We hebben inmiddels maatregelen genomen maar sluiten niet uit dat u op piekmomenten toch nog hinder ondervindt. Daarvoor bieden we onze oprechte excuses aan. De overweldigende toestroom op het nieuwe ah.nl heeft ons verrast. Maar etc etc bla bla."
Geloof jij het? Ik niet. Het zal vast druk geweest zijn maar steek dan je geld in extra hosting en niet in zo'n advertentie. Ik word ook een beetje moe van dit 'uitverkocht, te druk, hectisch, stormloop'-kunstje.
Ohja, mocht de AH-communicatieafdeling dit lezen, dan kunnen ze reageren met 'Echt waar, we liggen er echt af en te uit door de drukte'. Die vang ik vast af. Als je miljoenen investeert in een site en een campagne om mensen naar die site te sturen dan weet je dondersgoed dat er (heel) veel mensen gaan komen. Dus heb je je hosting goed voor elkaar. Niet? Dan moet de internetafdeling zich nog meer schamen dan de mensen die deze krantenadvertentie hebben bedacht...
PS Morgen in de krant: AH-site plat door doorlink Molblogbezoekers...?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!