Albert Heijn zet Afrikaans groente en fruit in spotlicht

Veel Afrikaanse leveranciers zijn aangesloten bij de AH Foundation.

Albert Heijn start met een campagne om consumenten te wijzen op groente en fruitproducten uit Afrika, door op de verhalen achter deze producten te wijzen.

In totaal worden er 50 producten in het versschap voorzien van een Albert Heijn Foundation logo.

Peultjes uit Zimbabwe

Albert Heijn hanteert voor de inkoop van groente, fruit en bloemen het credo ‘zo dichtbij als mogelijk en zo ver als noodzakelijk’. Ongeveer 10 procent van dit assortiment komt uit Afrika, zoals tropische fruitsalades uit Ghana en peultjes uit Zimbabwe.

Het merendeel van de Afrikaanse leveranciers is aangesloten bij de in 2007 opgerichte AH Foundation.

Deze foundation is opgericht om samen met de versleveranciers &;een positieve bijdrage te leveren aan de leefomstandigheden en toekomstperspectieven van Afrikaanse boeren, medewerkers en de lokale gemeenschap&;.

Op kunnen mensen informatie vinden over de AH Foundation en kunnen klanten zich inschrijven om kans te maken op een bezoek aan de telers in Ghana en te zien hoe het werkt daar. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie