In de nieuwe formule, vanaf 4 februari getest in een XL-winkel in Eindhoven, wordt ingezet op integratie van online en offline.
IPads
Medewerkers zullen digitale middelen zoals iPads op de winkelvloer gebruiken.
Daarnaast is er ruimte voor assortimentsbeleving met een ‘plein’ in de winkel met lokaal assortiment en ingrediënten voor gerechten die thuis kunnen worden gemaakt. Dit deel van de winkel heeft een eigen afrekenpunt.
Smartphones
De Eindhovense winkel heeft volgens Distrifood het grootste pick-uppoint van Nederland, maar niet alleen online bestellen is een digitaal middel dat wordt ingezet: ook contactloos betalen en smartphones als zelfscanapparaat (eerder al getest) worden ingezet.
Distrifood: ‘Klanten kunnen met de door Albert Heijn ontwikkelde techniek niet alleen bij een zelfscankassa, maar zelfs bij een reguliere kassa afrekenen met de smartphone. Hiervoor is een speciale app ontwikkeld die via de webstores van Apple en android is te downloaden.’
Uit onderzoek van Typhone.nl blijkt dat 87 procent van de Nederlanders graag in de supermarkt mobiel wil betalen.
In België zal de consument binnenkort ook kunnen betalen via zijn smartphone.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!