Voor Albert Heijn is dit nieuw. Normaal gesproken duren campagnes van AH drie weken. Met deze campagne kiest de retailer voor een lange termijn-strategie. In de campagne wil AH consumenten overhalen om samen in kleine stappen voor een beter milieu te zorgen en meer mensen aan de duurzame huismerk-varianten krijgen.
De campagne heeft als pay-off 'Meer doen'. AH heeft verschillende producten voorzien van ogen en een mond, die de boodschap op een luchtige manier moeten overbrengen. Volgens brandmanager Meike van Es-Vriesendorp is de stijl leuk en laagdrempelig gehouden om de massa aan te spreken. In een interview met Marketing Online legt ze uit waarom AH het woord duurzaamheid wil vermijden: 'Dat zegt niet zoveel. We willen wegblijven van algemeenheden en containerbegrippen, en het zo concreet mogelijk overbrengen.’
Een voorbeeld: een klant vroeg waarom AH de plastic tasjes niet afschafte om papieren zakken te verstrekken. 'Maar onze tasjes van gerecycled plastic zijn een stuk duurzamer dan papier. Hetzelfde geldt voor onze flessen olijfolie: die zijn nu van gerecycled plastic gemaakt in plaats van glas. Maar we vertellen wel op de fles waarom we dat hebben gedaan. En we zorgen ervoor dat de fles er aantrekkelijk uit blijft zien.'
De campagne is in eerste instantie te zien in de winkels, op de zijkant van de trucks, en online. Van Es-Vriesendorp: ‘We hebben relevante plekken gezocht waar we de boodschap willen vertellen. Op de zijkant van een fluistertruck, bij verduurzaamde producten in een schap, de achterkant van een kassabon, de afdekdeuren van de koeling. Juist op de plek waar je iets kunt doen of waar wij al iets hebben gedaan.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!