Ons loopbaan-overzicht. Met onder meer een afscheidsabri, twee snel weer vertrekkende creatieven, nieuw onderdak voor Vice-duo en een nieuwe managing director in Maastricht met kennis van corpcomms.
Regine Alewijnse afdelingshoofd Communicatie bij DG Toeslagen
Regine Alewijnse wordt het nieuwe afdelingshoofd Communicatie bij de directie Bedrijfsvoering van het directoraat-generaal Toeslagen bij het ministerie van Financiën. Ze begint op 1 april.
Alewijnse is afkomdig van Eneco, waar een kleine 14 jaar werkte. Als lead' boog ze zich over het merk- en reputatiemanagement, corporate communicatie en employer branding.
Ze komt terecht bij Toeslagen, sinds 2021 een zelfstandig directoraat-generaal van het ministerie van Financiën. Als afdelingshoofd Communicatie is Alewijnse verantwoordelijk de strategie en beleid van de directie Bedrijfsvoering. Ze is er lid van het managementteam.
Bye bye Yvette Belt
Topmarketeer Yvette Belt stapte over van KPN naar Alfred International. Ze ging daar op 1 januari aan de slag als managing director. Deze week, aangekomen bij haar nieuwe werk, zag ze een laatste boodschap van haar oud-collega’s. Een cadeau van het team Merk & Communicatie, namens KPN, geplaatst via samenwerkingspartner Mindshare.
Jasper Vierboom en Sarah de Boer van Vice naar Wolfstreet
Jasper Vierboom (30) en Sarah de Boer (34) hebben de overstap gemaakt van Vice naar Wolfstreet. Ze maken deel uit van het managementteam van het Amsterdamse creatief bureau. Vierboom krijgt de titel creatief directeur, De Boer wordt de commercieel directeur.
Wolfstreet werd in 2014 opgericht door Jort Wildschut (34) en Jurriaan Kamps (30), die met hun bureau tussen het traditionele reclamebureau en een conventioneel filmproductiehuis in zitten. Ruim 8 jaar later en met 20 medewerkers ontwikkelt het in verschillende landen content en campagnes voor klanten als Adyen, Vinted, Justeat Takeaway.com, de Vegetarische Slager en ASML.
Bibi Bemelmans wordt managing partner Fama Volat Maastricht
Fama Volat heeft Bibi Bemelmans als managing partner aangesteld van zijn vestiging in Maastricht. Bemelmans heeft een achtergrond in corporate communicatie en PR. Ze werkte bij internationale communicatiebureaus als Omnicom PR Group, Edelman en Lewis PR, bij een start-up en voor de overheid. Bemelmans adviseerde ze vooral b2b-klanten in de health en techsector. Het Maastrichtse bureau werd geleid door partner en creatief eindverantwoordelijk Olivier Paquay. Hij gaat samen met de nieuwe managing director werken aan verder uitbouw van de Maastrichtse vestiging.
Melvin Sterk naar Yelflow als Digital Marketing Consultant
Yelflow breidt het team uit met Melvin Sterk, die aan de slag gaat als senior-consultant digital-marketing. Hij gaat opdrachtgevers adviseren en begeleiden bij de implementatie van digitale strategieën. Hiervoor werkte Sterk als teamlead Marketing in bij Gio Coffee
Marieke Aarts gaat Crocodile Agency leiden, oprichter Tamara Couperus doet stap opzij
Marieke Aarts (32) is aangesteld als de nieuwe managing director van Crocodile Agency in Amsterdam. Ze neemt het stokje over van oprichter Tamara Couperus, die zich gaat richten op 'innovatie, sales en de verdere groei' van het creatieve bureau.
Aarts werkte de laatste 3,5 jaar als head of operations en meest recent managing director bij Jungle Minds. Langer werkte ze voor het Amsterdam Dance Event, van 2010 tot 2019 in verschillende rollen, meest recent als chief operations officer. Dáárvoor was ze actief als hospitality manager bij Buma Cultuur.
Daniel Kok en Thijs van Dijk na 1 jaar weg bij Abovo Maxlead
Daniel Kok en Thijs van Dijk hebben de deur bij mediabureau Abovo Maxlead achter zich dichtgetrokken. Het duo stond als head of creative & content aan het roer van de totstandkoming van AM Beyond, het contentlabel van Abovo Maxlead. Kok (48) en Van Dijk (39) waren slechts een jaar in dienst bij het in Hoorn en Oegstgeest gevestigde bureau.
Daniel Kok is teruggekeerd als head of strategy & creatie bij Linda, het mediabedrijf waar hij voor zijn aantreden bij Abovo Maxlead als bureaumanager werkte. Hij is 1 februari in zijn nieuwe rol gestart. Thijs van Dijk is deze maand gestart als ad interim communications director bij Publicis Media. Hij gaat zich naar eigen zeggen verder richten op ‘andere ondernemersklussen'. Het duo blijft actief als presentator van de podcast Bakkie Media.
Eerder werd al bekend dat Elzemieke Olsthoorn bij Abovo Maxlead aan de slag ging als head of content & marketing. Zij vult de vrijgekomen positie in.