Jeremi Gorman, advertentietopvrouw bij Netflix en sinds september 2022 werkzaam bij de streamingdienst, verlaat het bedrijf. Dat meldt vaktitel AdAge op basis van meerdere bronnen. Het snelle vertrek is opvallend, ook omdat het Netflix-abonnement met advertenties een aardig succesvolle start kent. De timing van dit nieuws is extra opmerkelijk omdat er geruchten gaan dat Netflix zijn advertentie-ondersteunde abonnement in prijs wil verhogen.
Vertrek
Gorman bevestigt de berichtgeving van AdAge via een wat vaag statement. Volgens de mediatitel neemt Netflix-veteraan Amy Reinhard de positie van Gorman over. Waarom de advertentiebaas vertrekt, is niet duidelijk. Of ze al een nieuwe baan heeft evenmin. Gorman werkte eerder als (advertentie)topvrouw bij Snap en Amazon.
Succesvolle start
Netflix introduceerde in november vorig jaar een abonnement dat een paar minuten per uur reclames toont, in ruil voor drie dollar per maand korting in vergelijking met de reclamevrije abonnementen. Waar dat 'Netflix with Ads'-abonnement een stroeve eerste maand kende, heeft de markt het abonnement daarna meer omarmd. De meest recente cijfers van Netflix dateren van mei, toen bekend werd gemaakt dat bijna vijf miljoen mensen betalen voor het abonnement. De streamingdienst heeft totaal meer dan tweehonderd miljoen abonnees.
De timing van het vertrek van Gorman valt samen met geruchten dat Netflix de maandprijzen zou gaan verhogen. Opvallend, want begin dit jaar werden de prijzen al verhoogd. Of het abonnement met reclame ook duurder wordt, is nog niet duidelijk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!