Adnight 2017: 'We proberen er een circus van te maken'

Het aantal bezoekers van de open nacht van de creatieve industrie groeide van 2.500 bezoekers een jaar geleden tot 4.100 dit jaar.

Vijftig creatieve bureaus openden vrijdagavond hun deuren voor geïnteresseerde marketeers, vakgenoten en jong talent. Deze tweede editie had veel meer bezoekers dan het eerste jaar. Het aantal bezoekers groeide van 2.500 bezoekers in 2016 naar 4.100.

Wie zijn die bezoekers? Komen de bureaudirecteuren ook bij elkaar over de vloer? Verslaggever Sander Beekman zoekt het uit in deze Adformatie Report.

Marketeers en vakgenoten
De vijf bestuursleden en oprichters van Adnight (Claire Daemen, Denise Willigers, Dirk Jan de Krom, Rose Zandvliet en Wybe Sallows) kijken tevreden terug op de avond. Willigers: 'We zijn erg trots dat de deelnemende bureaus zoveel energie hebben gestoken in de creatieve presentatie. Vorig jaar hadden deelnemers nog geen idee wat, maar vooral wie ze konden verwachten. Achteraf bleek dat 40% van onze bezoekers uit marketeers bestond en nog eens 40% uit vakgenoten.’

Inhoudelijker programma
Wybe Sallows vertelt dat dit de reden was om het programma dit jaar inhoudelijker te maken. 'Er waren veel talks, workshops en activiteiten. Denk aan interactieve workshops bij Isobar in samenwerking met Hyper Island, een animatiemuseum bij Woodwork en typografie-cursussen bij Ambassadors en Grrr.’

Claire Daemen: 'We willen vooral dat dit een echt kijkje in de keuken blijft en een kans om als vakgenoten en marketeers van elkaar te leren.'

De derde editie van Adnight vindt plaatst op vrijdag 5 oktober 2018.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie