Rogier de Bruin is benoemd als ecd van Ace. De mede-oprichter van reclamebureau Herc moet de creatieve koers van Ace verder gaan invullen. Herc is sinds 2021 onderdeel van het Ace netwerk. Co-founder Emilio de Haan blijft creatief leiding geven aan Herc en Sjors van Hoof (mede-oprichter Ace) vervult de rol van design director.
Met De Bruin wil Ace meer gas geven op creatie. Ace, dat de afgelopen jaren nadrukkelijk op overnamepad was, wil een voordeur creeren voor merken. ‘In het bundelen van die krachten zit voor mij het nieuwe geluid.’
Bij Herc is in december algemeen directeur Clare Pickens (voormalig Wieden & Kennedy) begonnen en een nieuw internationaal creatief team, David Diankanguila en Dimitri Deneuville (voormalig 72&Sunny). Hierdoor werd de overstap van De Bruin naar Ace mogelijk gemaakt. Herc richt zich op ‘internationale merken met een progressieve mindset.’ Dit betekent niet dat Ace zich niet op internationale merken richt, zegt een woordvoerder. ‘Een van de eerste klanten van Ace is waarschijnlijk ook internationaal.’
Rogier IJzermans, ceo van Ace: ‘De afgelopen twee jaar hebben we gebouwd aan een eigentijds netwerk van gespecialiseerde bureaus. Inmiddels werken onze bureaus naadloos samen, en kunnen we als ACE geïntegreerd naar buiten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!