Starters op de woningmarkt hebben tegenwoordig eigen geld nodig. De regels zijn aangescherpt. De eisen hoger. Zonder eigen inbreng is het tegenwoordig zelfs onmogelijk om de aankoop van een huis volledig met een hypotheek te financieren.
Maar ‘Pa, ma kan ik 20.000 euro van jullie lenen?’ is niet een heel makkelijk gesprek. Daarom helpt ABN Amro deze jongeren. Met een persoonlijke en overtuigende speech van Clarence B. Jones: de speechwriter van ‘I have a dream’.
Jones hielp Dr. Martin Luther King Jr. met de meest legendarische speech aller tijden:‘I have a dream’. En hij bleek nog altijd alive and kickin’ te zijn.
Deze inmiddels 85-jarige rockt, zoals-ie het zelf zegt, nog elke dag het keyboard van zijn laptop. Zo is hij een vaste columnist van The Huffington Post en is hij professor op de prestigieuze Stanford University in Silicon Valley.
Deze levende legende kunnen de Nederlandse jongeren nu inzetten, om voor hen die weergaloze persoonlijke speech te schrijven die hun ouders over de streep trekt.
SpeechService
De SpeechService is vanaf nu beschikbaar via abn.com/speechservice. Aan de hand van een aantal persoonlijke vragen die Clarence aan je stelt, wordt een speech voor jou gegenereerd.
Deze persoonlijke speech kun je door middel van een autocue voordragen aan je ouders, of eenvoudig versturen via WhatsApp dan wel je mail.
Geïntegreerde campagne
De activatie is onderdeel van de nieuwe ABN AMRO-campagne waarin de bank woondromen wil waarmaken en doelen dichterbij brengt. Er is een commercial:
In de retail en online campagne stelt de bank zich op als vraagbaak die hulp biedt in alle stappen tot de koop van een huis.
Bureau: N=5
TVC Droomhuis
Concept: Romke Oortwijn, Bart Kooij
Art Direction: Bart Kooij
Copy: Romke Oortwijn
Strategie: Marc Oosterhout
Account: Judith Lavalette, Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout, Vera van Dam
RTV Producer: Christ Bloemheuvel
Productie: Bonkers
Regie: Bram Schouw
Edit: Annelien van Wijnbergen / Kapsalon
Webvertising:
Art Direction: Carsten van Berkel
Copy: Stefan Leendertse
Strategie: Vincent Seeber
Account: Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout
Interactive Producer: Tisha Hoppenbrouwers
Online Activatie: Speechwriter
Creative Director Interactive: Olaf van der Geld
Art Direction: Carsten van Berkel
Copy: Stefan Leendertse
Strategie: Vincent Seeber
Account: Merel Hoogendorp, Marieke Fernhout
Interactive Producer: Jasper Baartmans, Tisha Hoppenbrouwers
RTV Producer: Monique Neuteboom
Motion Graphics Designer: Renoud Netjes
Designer: Marcel Berghuis
Design: Big Pitcher
Development: Code&Coding
Regie: Daniel Gallenkamp
Geluid: The Ambassadors
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!