Na de online-introductie van de ZoooveelMoneyMan in mei, lanceert Eurojackpot samen met digital agency Dept de vervolgcampagne. Hierin is de ZoooveelMoneyMan te zien tijdens zijn inspiratietour door Nederland. Door weer gebruik te maken van de Monetaire Messias wil de loterij Nederlanders opnieuw aansporen tot het fantasierijker dromen over geld uitgeven. De campagne is deze keer niet alleen te zien op digitale kanalen en sociale media, maar ook out of home, op tv, radio en in POS-materiaal.
Merkbekendheid gegroeid
Saskia Baartman, business manager bij Eurojackpot vertelt waarom de ZoooveelMoneyMan-campagne een vervolg krijgt: ‘De vorige campagne was een groot succes: de boodschap werd positief ontvangen door de doelgroep en onze merkbekendheid is aanzienlijk gegroeid. Een vervolg kon daardoor niet achterblijven. We hopen dat onze doelgroep opnieuw geïnspireerd en entertained wordt met de grenzeloze fantasie van de ZoooveelMoneyMan.’
Aansporen fantasierijker te dromen
De loterij legt uit dat er bij Eurojackpot voor 2 euro meegespeeld worden voor de Jackpot, die begint bij 10 miljoen euro en kan oplopen tot 90 miljoen euro. Volgens het kansspel is het voor de meeste mensen nauwelijks bevatten wat er allemaal mogelijk is als je ‘zooo veel money’ wint. De ZoooveelMoneyMan moet hier verandering in brengen. Of zoals de geldgoeroe het zelf zegt: ‘Laat je fantasie de vrije loop, dan is alles te koop.’
Diversiteit aan content
Door weer gebruik te maken van de Monetaire Messias in de vervolgcampagne is het volgens agency Dept mogelijk om een diversiteit aan content uit te zetten, die afgestemd is op een specifiek medium type, zonder dat de crossmediale herkenning en consistentie verloren gaat. In de tv-commercial wordt de goeroe gevolgd op zijn tour en wordt er kennisgemaakt met zijn persoonlijkheid en levensmotto.
Creatieve rijkheid
Robin Meekel, associate creative director bij Dept: ‘De creatieve rijkheid en daarmee het succes van de ZoooveelMoneyMan zit hem in de combinatie van extreem veel geld en een rijke fantasie. We zijn superblij dat we de ZoooveelMoneyMan een groter podium kunnen geven en meer potentiële Eurojackpot spelers kunnen inspireren.’
Verdieping door fantasieën
Met het digitale deel van de campagne wil Dept een verdieping aanbrengen door een veelvoud aan fantasieën van de goeroe te laten zien. De campagne is ontwikkeld met ondersteuning van productiemaatschappij DPPLR. Mediabureau Mindshare.Greenhouse is verantwoordelijk voor de mediastrategie en -executie. Amp.Amsterdam heeft de muziek verzorgd.
Lees ook: Eurojackpot ‘Zooo veel money’-campagne: ‘Laat je fantasie de vrije loop, dan is alles te koop’