Carvolution is gelanceerd in Zwitserland. Het is de eerste abonnementsservice voor auto’s, een soort Swapfiets maar dan met auto’s. De creatie en productie van de campagne was in handen van het Amsterdamse Smarthouse Films. De lanceringscampagne is bedoeld om de Zwitserse consument kennis te laten maken met het nieuwe fenomeen. Volgens Carvolution is een belangrijk speerpunt van de campagne, die in drie talen op zowel televisie als online ingezet wordt, dat het auto-abonnement daadwerkelijk goedkoper is dan het leasen of kopen: ’Stop paying too much, Start Driving’, is dan ook de pay off.
Smarthouse
De scale up Carvolution kreeg een grote financiële impuls van investeringsmaatschappij Redalpine waardoor heel Zwitersland nu kennis kan maken met een nieuwe manier van autorijden. De strategie van de campagne is gedaan door Suzanne Kats, creatie en productie door Smarthouse Films. De film is opgenomen in Nederland met Smarthouse’s Belgische regisseur Ralf Demesmaeker.
Autodealer door de shredder
In een grafische studio setting met miniatuur auto’s komen alle irritante bijkomstigheden die mensen ervaren bij het hebben van een auto aan bod. Volgens Carvolution is er met het abbonement nooit meer gedoe met de dealer, is er geen papierwerk meer, zijn er geen kosten behalve benzine kosten en is alles online of via de app te regelen. Bij Smarthouse vragen ze zich af waarom dit nog niet in Nederland is: ‘Want zeg nou eerlijk, wie zou nou niet die autodealer een keer door de schredder willen halen?’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!