1. Burger King maakt out-of-office berichten dragelijker voor thuisblijvers
Burger King haakt in op een bekend fenomeen tijdens de vakantieperiode: de tientallen out-of-office e-mails van collega's met jaloersmakende verhalen over heerlijke stranden en exotische bestemmingen. Burger King wil de thuisblijvers een hart onder de riem steken en lanceerde deze website. Hier kunnen vakantiegangers een automatisch e-mailantwoord aanmaken, zodat collega's een coupon voor een gratis Whopper of Oreo milkshake ontvangen.
2. Komiek Jordi van de Bovenkamp maakt voor Tele2 out-of-office replies
Ook Tele2 lanceert een automatisch e-mailantwoord voor vakantiegangers. Met deze out-of-office replies, opgesteld door komiek Jordi van de Bovenkamp, bezorg je gegarandeerd een glimlach op het gezicht van de ontvanger.
3. Vlucht vertraagd? 'Laat je lot niet liggen'
Lotto lanceert dynamische reclame op digitale informatieborden van Schiphol bij vijf populaire vakantielanden (Spanje, Turkije, Griekenland, Italië en Groot Brittannië). De advertenties haken in op Lotto's zomeractie; consumenten maken in juli elke werkdag kans op 5 duizend euro vakantiegeld. Als de vlucht is vertraagd, 'vertraagt' of 'verhuist' de reclame-uiting mee ('laat je lot niet liggen').
4. Doe de groetjes vanuit Costa Brava met kruidvat
Met zomercampagne 'Costa del Kruidvat' opent Kruidvat een tijdelijke winkel aan de Costa. Deze campagne wordt ondersteund met een zomerse hit van Grad Damen (speciaal voor Kruidvat ingezongen) waarin vakantiegangers de groetjes doen vanuit de Costa Brava.
5. Wehkamp gaat met een zweefduik de zomer in
Wehkamp heeft de zomerkriebels en rijmt erop los in deze reclame - 'Ja ik zweet, mama waarom is het hier zo heet?' - om zijn kortingsactie te promoten.
6. Puzzelen voor je brein
Keesing Media Group wil met de campagne 'vakantie voor je brein' laten zien dat er ook manieren dichterbij huis zijn om even te ontspannen, zoals puzzelen.
7. Tv-kijken in je zwemband met Ziggo Go
In de nieuwe campagne van Ziggo zie je de bekende buurmannen maximaal genieten van hun favoriete programma's op vakantie (in een zwemband, voor de tent, tijdens een potje jeu de boules). De boodschap: met Ziggo Go kun je nu ook in de Europese Unie tv-kijken.
8. Het zomerassortiment van Lidl schittert in alle kleuren van de regenboog
Met op de achtergrond een Spaans muziekje introduceert Lidl zijn zomerassortimenten aan de hand van kleuren. De boodschap van deze campagne is dan ook: 'Geef kleur aan je zomer met Lidl.'
9. Festivalkaartjes scoren met KBC K’Ching
KBC organiseert voor jongeren die krap bij kas zitten deze zomer een 'Ching Ticket Hunt'. De bank verspreidt vier weken lang speciale QR-codes op verschillende locaties en online. Bij het scannen ervan maken jongeren kans op tickets voor bioscopen, pretparken, festivals en een helikoptervlucht, voor één euro.
10. Yarden legt een link tussen vakantie en uitvaart
Uitvaartverzekeraar Yarden wil mensen stimuleren om na te denken over hun laatste wensen. Dit doet de Yarden door een link te leggen tussen vakantievoorbereidingen en het regelen van een uitvaart: 'Natuurlijk maak je je druk over de jurkjes die je aan wil op vakantie, maar heb je al eens nagedacht over wat je aan hebt op je uitvaart?'
11. Het zwemshortje van Freek Vonk
Een stel dolfijnen bezorgt Freek Vonk de nodige kopzorgen. Gelukkig heeft zijn ‘moeder’ er achter de schermen voor gezorgd dat zijn zaakjes ook op vakantie ‘lekker geregeld’ zijn. Het is de vierde in een serie commercials die Reaal uitbrengt rond het thema ‘Lekker geregeld’. In deze serie is een prominente rol weggelegd voor Freeks moeder Saskia Vonk, die overigens wordt gespeeld door een actrice.
Heb jij onlangs nog een grappige, innovatieve of mooie zomercampagne gemaakt of gespot? Mail het naar redactie@adformatie.nl.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!