In de campagnevideo zie je het voertuig zonder bestuurder én zonder zorgpersoneel in actie. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Higuita en geproduceerd door WeFilm om aandacht te vragen voor het bijzondere vak van zorgprofessionals.
Mensenwerk
Het doel van de campagne is om voelbaar te maken dat zorg verlenen mensenwerk blijft. Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: ‘In bijna elke branche is tekort aan personeel en duizelen de getallen over openstaande vacatures. Die cijfers raken je op een gegeven moment niet meer. Deze zelfrijdende ambulance is daarom een beeldende manier om het personeelstekort te laten zien en vooral hoe de zorg echt niet zonder mensen kan.’
De campagne leidt naar www.dezorgheeftjenodig.nu. Een campagnesite met bijzondere verhalen van mensen die in de zorg werken. Met name herintreders spelen hier een sleutelrol.
Jantine Pater, directeur van Medi Interim: ‘De coronapandemie zorgde ervoor dat veel uitgetreden zorgprofessionals terugkeerden om hun steentje bij te dragen, zoals gepensioneerde artsen of andere zorgverleners. Nu de pandemie onder controle is, besluit een deel van deze herintreders om parttime actief te blijven. Zij zijn voor ons hét voorbeeld waarom herintreders een belangrijke rol kunnen spelen in het terugdringen van het personeelstekort en de reden waarom we deze ervaringen delen.’
Bekijk hieronder het campagnefilmpje
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!