Met de campagne 'We give work' richt Young Capital zich op een jonge doelgroep, de 'Insta-jongere.' De boodschap van het recruitmentbedrijf is dat jongeren via YoungCapital de eerste stappen op de arbeidsmarkt kunnen zetten bij populaire, internationaal aansprekende bedrijven.
De nieuwe campagne moet volgens marketing director Margriet de Kroon van YoungCapital verdieping aan brengen in het merk. ‘De eerste twee campagnes – Work en Make Money. Work – hebben beide enorm bijgedragen aan onze naamsbekendheid en merkimago. Nu is het tijd om uit te leggen wat wij daadwerkelijk doen: wij laten jongeren zien welke banen er zijn en bieden werk dat bij ze past.'
Reclamebureau HERC is wederom verantwoordelijk voor de campagne, die eerder in de prijzen viel. Het bureau wilde wederom een campagne maken die aansluit bij de jeugdcultuur, en koos er daarom voor samen te werken met jonge makers die 'vooroplopen en de cultuur ook zelf creëren.' De productie werd volledig in-house gedaan.
Emilio de Haan, medeoprichter en Creative Director HERC: ‘We zijn aan de slag gegaan met jongeren die ook werken voor modelabels en culturele/creatieve platformen als SMIB, The New Originals, Obey en Appelsap. Hun collage-achtige werk en manier van kijken vormden het uitgangspunt voor de campagne. We hebben ze allemaal op Instagram gevonden. Het toeval was dat drie van hen - Camille Boumans, Kirwin Lonwijk en Gyatso Davids - bij elkaar in het eerste jaar van de Willem de Kooning Academie in Rotterdam zaten. De jongste van het stel, Estelle das Dores, zit nog op een MBO.’
De Kroon: ‘Met “We Give Work” vertellen we en laten we letterlijk zien wat we doen. Het feit dat de complete campagne samen met een groep getalenteerde jongeren is gemaakt, past naadloos bij onze visie: geef jonge mensen kansen. YoungCapital gelooft in hun kracht. Opgegroeid in de digitale wereld hebben jonge mensen nieuwe ideeën over werken. Ze zijn ambitieus, creatief, flexibel en connected. Ze jagen vernieuwing aan bij organisaties en helpen zo om taboes te doorbreken die in de weg zitten van verandering en groei.’
Niels Heimens, mede-oprichter en account director van HERC zegt over de campagne: ‘Ik vind het speciaal dat een merk als YoungCapital onze werkwijze durft te omarmen. En ons tegelijk ook steeds verder pusht. Het kan ze niet uitgesproken genoeg zijn. Dat is bijzonder in deze wereld waarin merken niet vaak écht iets durven. Het lef van de eigenaren zit in de genen van het bedrijf. Dat zie je en die energie voel je hopelijk ook in de campagne.’
De campagne is gemaakt voor online, digital OOH, outdoor, radio en TV.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!